رشت - مردم استان گيلان به مناسبت سالروز هشتم دي ماه، در تجمعي باشكوه، بار ديگر بيعت و وفاداري خود را با رهبر معظم انقلاب و كشي بان بصير انقلاب اعلام كردند.

به گزارش ایرنا، گردهمایی بزرگی روز پنجشنبه با شركت اقشار مختلف مردم استان گیلان در میدان شهدای ذهاب ( میدان شهرداری ) رشت برگزار شد. در این اجتماع، مردم با در دست داشتن پلاكاردهایی، بیعت مجدد خود را با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و تنفر خود را نسبت به فتنه گران و معاندان نظام اسلامی اعلام كردند.

در این اجتماع خانواده های شهدا، جانبازان، روحانیان و اقشار مختلف مردم و مدیران و مسوولان استانی حضور داشتند و شركت كنندگان نیز با مشت هایی گره كرده، شعارهایی در محكوم كردن توطئه دشمنان سر دادند.

'هشتم دی نشانه عزت ماست، پیروی از خط ولایت ماست، گیل مردان حیدری هستیم، پیرو خط رهبری هستیم ، اگر دشمن از سرهای ما كوه بسازد ، فرزندان ما نخواهند خواند كه خامنه ای تنها بماند' از جمله شعارهایی بود كه مردم بصیر گیلان در میدان شهدا سر دادند.

استاندار گیلان در حاشیه این اجتماع به خبرنگاران گفت: مردم ایران در همه صحنه ها حضور دارند و هرجا نیاز باشد، به صحنه می آیند و از انقلاب دفاع می كنند.

'مهدی سعادتی' افزود: امروز بیداری اسلامی در جهان، ملت ایران را از لحاظ سلحشوری ، جهادی و انقلابی به عنوان الگو انتخاب كرده و مردم در این زمان مسوولیت سنگینی بر دوش دارند.

وی یادآور شد: بصیرت، اعتقاد به ولایت و احساس مسوولیت ملت ما از زمان صدر اسلام تاكنون در تاریخ بی سابقه است و امیدواریم به بركت خود شهدا و امام، مسیر ولایت مداری را همچنان باصلابت ادامه دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: دنیا باید بداند كه حماسه هشتم دی مردم گیلان و 9 دی ماه مردم سراسر ایران اسلامی، حماسه ماندگاری است و این بینش و شعور ملت ما برای همیشه و برای همه صحنه ها دشمن را ناامید می كند.

به گزارش ایرنا، مردم گیلان در هشتم دی ماه 1388 ، یك روز زودتر از دیگر نقاط ایران اسلامی، به خیابان ها آمده و انزجار خود را از فتنه گران اعلام و هتك حرمت ارزش های عاشورایی را تقبیح كردند. ك/3

619/695/508