تهران- مجموعه 22 كارگاه هنري با عنوان 'سوگواره رنگ‌ها' از 11 تا 22 دي در سه رشته خوشنويسي، تصويرسازي و نقاشي در مراكز فرهنگي هنري تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت هنری این سازمان در ادامه برگزاری ویژه‌برنامه‌های 'خیمه‌هنر' به مناسبت ایام محرم و صفر 'سوگواره رنگ‌ها' را در مراكز فرهنگی مناطق بیست و دوگانه تهران برگزار می‌‌كند.

این سوگواره با برپایی 22 كارگاه هنری در سه رشته خوشنویسی، تصویر سازی و نقاشی در مراكز فرهنگی مناطق بیست و دوگانه تهران با موضوع عاشورا از 11تا 22 دی سال جاری برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش آثار پس از خلق و آفرینش در كارگاه مورد داوری قرار گرفته و به سه نفر از برگزیدگان در هر سه رشته جایزه تعلق می‌گیرد.

در پایان داوری نیز نمایشگاهی از آثار تولید شده در موزه هنر امام علی(ع) برگزار می‌شود و شركت عموم هنرمندان در این كارگاه‌ها آزاد است.

بر اساس این گزارش، كارگاه‌های هنری با موضوع خوشنویسی در خانه فرهنگ ایروانی و كارگاه نقاشی در فرهنگسرای اخلاق در تاریخ 11دی برگزار می‌شوند.

همچنین در تاریخ 12 دی‌ماه، فرهنگسراهای رویش و عطار كارگاه نقاشی و فرهنگسرای بهمن كارگاه تصویرسازی برگزار می‌كنند.

كارگاه‌های خوشنویسی در فرهنگسراهای ابن سینا و نقاشی در فرهنگسرای بهاران در روز 13 دی برگزار می‌شوند.

در روز 14 دی ماه، كارگاه‌های فرهنگسراهای اشراق و ولاء با موضوع تصویرسازی و كارگاه فرهنگسرای سرو در رشته خوشنویسی برگزار می‌شود.

در این تاریخ فرهنگسراهای رازی، تهران و خانه فرهنگ تهرانسر كارگاه نقاشی دارند.

فرهنگسراهای گلستان و خاتم در روز 15 دی كارگاه خوشنویسی دارند و در 16 دی كارگاه خوشنویسی در باغ موزه هنر ایرانی و كارگاه نقاشی در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

كارگاه تصویر سازی فرهنگسرای اندیشه در 19 دی و كارگاه‌های تصویرسازی فرهنگسراهای ارسباران و فردوس در 20 دی ماه برگزار می‌شود.

آخرین كارگاه‌ها نیز در فرهنگسراهای ملل و امید در رشته نقاشی و در فرهنگسرای مهر با موضوع خوشنویسی در 21 دی برگزار می‌شود.

تهرام/م.ل//1556/