مشهد - مدير كل دفتر سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي گفت: مشاركت حداكثري مردم، نتيجه برگزاري انتخابات سالم و صحيح است.

علی اصغر رشید روز پنجشنبه در همایش آموزشی توجیهی انتخابات ویژه فرمانداران و بخشداران این استان افزود: امانتداری از آرای مردم و باور این امر از سوی آنان، حضور گسترده و باشكوه در این همه پرسی را به دنبال دارد.

وی گفت: رعایت عدالت انتخاباتی توسط مجریان و قانونمداری دو اصل مهم دیگر است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاكید بر استفاده نكردن از امكانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: این موضوع همواره رصد و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رشید از فرمانداران و بخشداران استان خواست با درایت و هوشمندی بر فضای انتخاباتی حوزه فعالیت خود نظارت و توجه كافی داشته باشند.

وی گفت: سه هزار و 91 شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همین تعداد هم برای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از فعالیت 54 هزار و 161 نفر در شعب اخذ رای سراسر استان خبر داد.

رشید خواستار شناسایی و اعلام تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات از سوی فرمانداران و بخشداران استان شد و افزود: در این راستا سه مرحله تخصیص اعتبار بر اساس تعداد شعب اصلی و فرعی و جمعیت حوزه انتخابیه صورت گرفته است.

وی بر ضرورت همكاری دلسوزانه تمام مسوولان در شهرستان ها تاكید كرد و گفت: در مسیر تسهیل برگزاری انتخابات و تحقق مشاركت حداكثری مردم نیازمند همكاری همه دست اندركاران امر انتخابات در استان هستیم.

مدیركل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت : برگزاری صحیح و سالم انتخابات، نمونه عینی عمل صالح است.

حجت الاسلام سید حسن شریعتی با اشاره به اینكه باید فضای انتخابات را به سوی فضای كاملا رقابتی ببریم، افزود: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای باعث افزایش امنیت كشور می شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی اظهارداشت: برگزاری انتخابات برای تحقق مردم سالاری دینی بسیار حایز اهمیت است.

وی تعامل حداكثری و منطقی در مراحل مختلف برگزاری انتخابات از قبیل اجرا، نظارت و بازرسی را بسیار با اهمیت توصیف كرد و افزود: هر یك از مجریان باید در چارچوب وظایف خود و بدون تداخل در سایر مراحل به برگزاری درست انتخابات كمك كنند.

وی بر استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی بعنوان راهی برای جلوگیری از تخلفات تاكید كرد و گفت: آگاهی داوطلبان، هیات های اجرایی و مردم از وظایف و حقوق خود زمینه بد اخلاقی های انتخاباتی را از بین می برد./1

2713 /664