ساري - فرماندار شهرستان آمل گفت : ترورهاي ناجوانمردانه دشمن كه شخيصت هاي مهم ايران اسلامي از جمله دانشمندان هسته اي را مورد هدف قرار داده ، كوچك ترين اثري بر عزم و اراده‌ استوار ملت ايران نخواهد داشت.

' یدالله اكبرزاده ' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دشمن به دنبال این است كه ایران به پیشرفت‌های علمی در عرصه های علمی از جمله توان صلح آمیز هسته‌ای نرسد و كسانی چنین اعمال ضد بشری را مرتكب می‌شوند كه ادعای دفاع از حقوق بشر دارند ، اما در پیدا و نهان دستور ترور دانشمندان ایرانی را صادر می‌كنند.

وی گفت :‌ در حال حاضر نظام سلطه با اعمال تحریم‌های مختلف سعی در كوتاه كردن دست نخبگان كشور از فناوری های روز دنیا را دارد ، اما نبوغ فرزندان این آب و خاك باعث شده تا سد تحریم ها یكی بعد از دیگری با صدای بلند شكسته شود.

فرماندار آمل تصریح كرد : دشمنان چون فهمید‌ه‌اند ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی بر فراز قله‌های علم و دانش ایستاده است ، دست به ترور دانشمندان ایرانی می‌زنند.

وی ، حركت دشمنان در به شهادت رساندن و ترور دانشمندان ایرانی را مذبوحانه و جنایتكارانه دانست و افزود : دشمنان با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای می‌خواهند ملت ایران را به زانو در بیاورند تا به خیال خام خودشان دیگر دانشمندانی نباشند كه راه آنها را ادامه دهند.

اكبرزاده گفت : دشمنان همواره برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران سنگ‌اندازی كردند ، ولی نتوانسته‌اند جلو راه پیشرفت ملت ایران را بگیرند.

وی ، با بیان اینكه دشمن نمی‌تواند موفقیت‌های علمی ملت ایران و قرار گرفتن آن را بر فراز قله‌های علم و دانش تجسم كند ، افزود : همگان می‌دانند ایران ادعای ساخت بمب هسته‌ای نداشته و برنامه هسته‌ای آن صلح‌ آمیز است ، لذا دشمن می‌خواهد با آزار و اذیت ملت ایران و ترور و به شهادت رساندن جوانان دانشمند ایرانی ، ملت ایران را به زانو در بیاورد.

فرماندار آمل گفت : از ابتدای انقلاب ، دشمنان همواره با ترور شخصیت‌های سیاسی و علمی ایران به جنایت‌های زیادی دست زدند ، اما نتوانستند هیچ خدشه‌ای به راه روشن ملت ایران وارد كنند ، چرا كه راه ملت ایران راه ظلم‌ستیزی است.

وی افزود : همواره تهدید ، تحریم و ترور دشمنان در كشورمان موجب تقویت بیشتر ملت ایران خواهد شده و شهید ' مصطفی احمدی روشن ' هم به عنوان سربازی عالم ، نامش بر تارك تاریخ ایران برای همیشه خواهد ‌درخشید ، چرا كه وی شخصیتی فرهیخته بود كه بر اساس علمش ایران را بر فراز قدرت فرا منطقه‌ای قرار داد.ك/3

7327/1654