يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: پيام هاي الهي و درس آموز حادثه عظيم كربلاي حسيني و حوادث بعد از آن بايد به درستي براي مردم و نسل جوان تبيين شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ' محمد رضا ناصری ' امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تسلیت اربعین حسینی به تفصیل پیرامون چگونگی رسیدن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به كربلا در روز اربعین اشاره كرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینكه مطلب مهم در خصوص حادثه كربلا ، عاشورا و اربعین حسینی باید بیان روشن زوایای آن در بین مردم و نسل جوان باشد از مبلغان دینی تقاضا كرد تا در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند .

ناصری تبیین صحیح و كامل درس ها ، عبرت ها و بركات عظیم حادثه كربلا را همان عزتمندی ، كفر ستیزی ، استقامت در مسیر دین و تحقق ارزش ها عنوان كرد.

سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران و نقش ولایت و رهبری در موفقیت های نظام در عرصه های مختلف از دیگر بخش های خطبه های نماز جمعه یزد بود كه ایراد گردید .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به 26 دی و فرار شاه از ایران اسلامی به عنوان یك روز تاریخی و سرنوشت ساز اشاره و آن را نقطه عطفی در پیروزی انقلاب مقدس اسلامی در بهمن 57 عنوان كرد.

آیت الله ناصری به توطئه های بعد از فرار شاه برای بازگرداندن اوضاع به قبل از آن و مشابه حوادثی كه هم اكنون در برخی از كشورهای اسلامی بعد از سرنگونی حاكمان وابسته به آنها پرداخت .

امام جمعه یزد با اشاره به اینكه ملل عالم و مسلمانان منطقه باید از انقلاب اسلامی الگو بگیرند بر لزوم هوشیاری و بیداری در مقابل توطئه های كفر جهانی و اذناب آنها تاكید كرد.

ناصری همچنین در ادامه خطبه های نماز جمعه شهر یزد به اهمیت تقوای الهی از منظر دین ، قرآن و امام صادق (ع) اشاره و تصریح كرد: تقوا همان خویشتن داری در مقابل گناهان و معاصی است كه باید جدی گرفته شود .

وی هدف اصلی از خلقت انسان را كسب تقوا و رسیدن به خدا با عمل به وظایف شرعی و دوری از گناهان كوچك و بزرگ عنوان كرد .

امام جمعه یزد در پایان خطبه های نمازجمعه هم یاد و خاطره شهید نواب صفوی از اعضای فدائیان اسلام را گرامی داشت .ك2

7536/1968