يزد -رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مهريز خواستار تمكين مستاجرين به مقررات اوقاف و امور خيريه و عمل به وظايف شرعي خود در امور وقفي شد .

'محمود میرجلیلی' روز پنجشنبه در آستانه هفته اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یك هزار و 400 موقوفه و رقبه در دست مستاجرین است كه آنها حاضر به تنظیم اسناد اجاره آنها با اوقاف نند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز علت این امر را سهل انگاری و بی توجهی به وظایف شرعی توسط برخی از مستاجرین و همچنین عدم درآمد بخاطر بروز خشكسالی عنوان كرد.

میرجلیلی با اشاره به اینكه امسال سند اجاره 287 رقبه با مستاجرین تنظیم شده اظهار امیدواری كرد تا سایر مستاجرین هم به قوانین و مسائل شرعی در خصوص موقوفات و رقبات پایبند باشند.

این مسئول با اشاره به اینكه در سطح این شهرستان پنج هزار و 783موقوفه و رقبه وجود دارد، خاطرنشان كرد: اكثر این موقوفات و رقبات شامل اراضی مزروعی ، باغات ، قنوات ، واحدهای مسكونی و تجاری و همچنین مساجد و تكایاست .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز تصریح كرد: امسال از محل نذورات مردم مومن مهریز بیش از یك میلیارد و 200 میلیون برای مرمت اماكن متبركه و مساجد زیرپوشش هزینه شده است .

میرجلیلی برگزاری برنامه های فرهنگی و تعمیر و نگهداری امامزادگان و بقاع و همچنین تامین هزینه های جاری را از دیگر برنامه های این اداره عنوان كرد .ك/3

7536/1968