تبريز- مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي گفت: دوهزار و 829 موقوفه در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌ الدین‌ حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهاركرد: همچنین 13 هزار رقبه، 314 امامزاده و 514 بقعه متبركه در این استان وجود دارد.

وی افزود: توسعه امامزاده های فعلی ازبرنامه های این اداره بوده ودراین راستا برنامه توسعه امامزاده سیدجمال، سیدحمزه، سیدمحمد كججانی، احداث بنای فاخر امامزاده حمال، احداث و توسعه مقبره شاه حسین ولی، مقبره سید ابراهیم و شیخ سلار خسروشهر در حال انجام است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی توسط اوقاف در مساجد و امامزاده ها از جمله فعالیت های این اداره كل است و در این حوزه 40 مسابقه قرآنی، 10 مسابقه اذان و تواشیح، 540 جلسه محافل قرآنی و ترتیل خوانی، 780 مراسم اعیاد و شهادت معصومین و 70 مراسم احسان اطعام برگزار شده است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز هفته وقف، عنوان كرد: در این هفته برنامه های متنوعی برای فرهنگ سازی وقف و امور خیریه برگزار خواهد شد كه از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه ها، نشست ها و همایش های مختلف اشاره كرد.

وی اضافه كرد: در راستای گسترش فرهنگ وقف در جامعه چندین نوع بروشور و تراكت طراحی و به چاپ رسیده كه در بین مردم پخش خواهد شد تا از این طریق مردم را با فرهنگ وقف آشنا كنیم.

حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری آیین نكوداشت خیرین و واقفین استان خبر داد و افزود: در این آیین از دست اندركاران حوزه وقف و خیرین تجلیل خواهد شد.

7237/587