تهران- حاضران در كنفرانس بيداري اسلامي و سينما در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر از خانواده شهيد احمدي روشن تجليل مي‌كنند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در حاشیه برگزاری افتتاحیه كنفرانس بیداری اسلامی و سینما مراسم تجلیل ازخانواده شهید مصطفی احمدی روشن (دانشمند شهید هسته‌ای) برگزار می‌شود.

كنفرانس بیداری اسلامی و سینما در روز 15 بهمن ماه امسال در جریان برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سالن همایش‌های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

در این مراسم میهمانان حاضر، مدیران و مقامات با تجلیل از شهید احمدی روشن بر مظلومیت ایران در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تاكید و تروریسم جهانی را محكوم می‌كنند.

مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود كه پس از خروج از منزل توسط یك موتورسیكلت سوار با كار گذاشتن یك بمب در خیابان گل نبی تهران (میدان كتابی) به شهادت رسید. او دانش‌آموخته مقطع كارشناسی رشته مهندسی شیمی در سال 1381 از دانشگاه صنعتی شریف بود. ترور وی در سالگرد شهادت دیگر استاد فیزیك ایران شهید علی‌محمدی صورت گرفت.



**نماینده اسكار كانادا در جشنواره سی‌ام فیلم فجر

فیلم 'آقای لازار' ساخته 'فیلیپ فالاردو' از جمله فیلم‌هایی است كه در بخش جشنواره جشنواره‌ها در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

'آقای لازار' به كارگردانی 'فیلیپ فالاردو' از كشور كانادا، نماینده این كشور در بخش اسكار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود كه به فهرست كوتاه اولیه نامزدهای اسكار راه پیدا كرد.

این فیلم فرانسوی‌زبان داستان بشیر لازار، یك پناهنده الجزایری در مونترال است كه پس از مرگ معلم كلاس ششم یك مدرسه جایگزین او می‌شود.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

فراهنگ**1983**1580