آستارا ـ كرامت عزيززاده و عبدالله مصباح دو دوچرخه سوار جهانگرد ايراني ، با هدف تبيين شخصيت امام خميني(ره) ، در ايام دهه فجر و همزمان با سالروز ورود بنيانگذار كبير انقلاب و رهبر فقيد جمهوري اسلامي سفر خود به 11 كشور آمريكاي لاتين را آغاز مي كنند.

به گزارش روز چهار شنبه خبرنگار ایرنا ، این دو دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی ، در این سفر ورزشی خود حامل پیام انقلاب و پیام صلح و دوستی ملت ایران به ملتهای آمریكای لاتین خواهند بود.

این دو ورزشكار دوچرخه سوار ایرانی حامل پیام صلح و دوستی كه چندی پیش پس از سفر دو ماهه به شش كشور اروپایی به موطن خود بازگشته اند ، اینبار قصد دارند در ایام دهه فجر ، سفر خود را با پیام انقلاب اسلامی و رهبر فقید انقلاب به كشورهای آمریكای لاتین آغاز كنند.

این ورزشكاران ایرانی در جریان این سفر ، در كشورهای ونزوئلا ، برزیل ، بولیوی ، پرو ، شیلی ، آرژانتین ، كلمبیا ، اروگوئه ، پاراگوا ، كوبا و اكوادور را ركاب خواهند زد.

كرامت عزیززاده یكی از این دوچرخه سواران ایرانی جهانگرد كه اهل آستارا است ، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: من به همراه عبدالله مصباح دوچرخه سوار دیگر ایرانی سفر خود را با پیام صلح و دوستی ملت ایران به تمام ملل جهان و با شعار 'حفاظت از محیط زیست ، زندگی سالم و شهر پاك برای همگان' از چند سال قبل آغاز كرده ام.

وی با اشاره به آغاز سفر پیشین خود از حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و با بدرقه حجت الاسلام سیدحسن خمینی افزود : ما امسال سفر خود را با نام امام خمینی(ره) گره زده ایم تا ارادت خود را به بنیانگذار كبیر انقلاب نشان دهیم.

وی كه پیش از این دو بار به كشورهای اروپایی و دو بار نیز به چند كشور آسیایی با ركاب زنی و با همین پیام ورزشی و انسان دوستانه سفر كرده است ، هدف از این سفر ورزشی را اعتلای نام ایران و ایرانی ، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران ، ثبت ركوردی جهانی و حمایت از كودكان سرطانی اعلام كرد و افزود : در این سفر پیام صلح و دوستی ملت ایران را به مردم كشورهای آمریكای لاتین ابلاغ می كنیم.

وی اشاعه فرهنگ ورزش مفرح دوچرخه سواری در جهت كاهش آلودگی هوا در سطح كلانشهرها از جمله تهران و فرهنگ سازی در این زمینه را از دیگر اهداف این سفر خود ذكر كرد .

وی با اشاره به پیش بینی ركاب زنی مسیری حدود 14 هزار كیلومتری در جریان سفر دهه فجر امسال گفت : قرار است برای تحقق شعار حفاظت از محیط زیست ، زندگی سالم و شهر پاك برای همگان ، در مسیر تردد خود در داخل و خارج از كشور ، دو هزار و 10 اصله نهال صلح و دوستی را در جریان سفر با دوچرخه خود بكاریم كه تا كنون 770 اصله از این درختان را كاشته ایم .

وی اضافه كرد : با پایان مرحله كاشت همه این دو هزار و 10 اصله درخت صلح و دوستی با شعار 'حفاظت از محیط زیست ، زندگی سالم و شهر پاك برای همگان' نام ما در پایان سفر چند ساله در كتاب ركوردهای جهانی گینس نیز به ثبت خواهد رسید .

عزیززاده كه مدت 12 سال است به طور حرفه ای به دوچرخه سواری در مسیرهای طولانی می پردازد ، تاكنون با عنوانهای مختلف از جمله 'خلیج همیشه فارس' ، 'حفاظت از محیط زیست'، 'حمایت از كودكان سرطانی' ، 'حمایت از كودكان بی سرپرست یا بد سرپرست' ، 'حمایت از آبزیان دریای خزر' و 'سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)' در مسیرهای دور ایران و استانهای مختلف ركاب زده است .

وی همچنین سفر به كشورهای ژاپن ، كره ، استرالیا و چین را از برنامه های آتی خود ذكر كرد .

عزیززاده كه تاكنون دهها كشور اروپایی و آسیایی را ركاب زده است ، با تقدیر از مقامات سفارتخانه ها و رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در كشورهای مختلف ، تشویق خانواده و دوستان خود را از جمله انگیزه های آغاز این حركت نمادین ورزشی ذكر خود كرد . ك/3

535/604