شيراز- دبيردومين نمايشگاه - فروشگاه هنري (آرت اكسپو) شيراز گفت: 30 درصد درآمد دومين آرت اكسپو شهر شيراز به موسسه خيريه ريحانه شيراز اختصاص مي يابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسن گلبن حقیقی در آیین افتتاح دومین آرت اكسپو شیراز اظهارداشت: امسال در دومین دوره برگزاری آرت اكسپو شیراز بیش از 312 نفردردومین نمایشگاه هنری آرت اكسپو شیرازشركت و بیش ازیك هزار و 500 اثر را به این نمایشگاه معرفی كرده اند كه از این تعداد 324 اثر به نمایش گذاشته می شود.

گلبن حقیقی افزود: در بخش نقاشی 163 اثر، نگارگری و گل و مرغ 33 اثر، عكس 78 اثر، حجم 15 اثر و نقاشیخط 23 اثر و 43 اثر نیز از هنرمندان كشورهای عضو اكو و 27 اثر از هنرمندان تهران درآرت اكسپو شیراز به نمایش گذاشته می شود.

وی اضافه كرد: امسال تاكنون تنها در شهر شیراز آرت اكسپو برگزار شده است كه در این دوره 43 درصد آقایان و 57 درصد بانوان هنرمند شركت كرده اند.

گلبن حقیقی ادامه داد: اشاعه و ترویج فروش آثار هنری، استاندارد قیمت گذاری بر روی آثار هنری، پایه گذاری نمایشگاه سالانه، فروش و حمایت از آثار هنرمندان بومی استان فارس و تحول در اقتصاد هنر در استان فارس از مهمترین اهداف آرت اكسپو هنر در شیراز است.

وی گفت: در دومین آرت اكسپو شیراز، آثاری از هنرمندان برجسته كشورهای عضو اكو مانند قرقیزستان، تركیه، پاكستان، تاجیكستان و افغانستان و استان هایی مانند تهران، یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان ارائه می شود .

گلبن حقیقی افزود: مشكل ما در برگزاری این آرت اكسپو در شهر شیراز، نبود مكان مناسب برای به نمایش گذاشتن تعداد بیش از 300 آثار هنری است.

دومین آرت اكسپو شیراز، ششم بهمن آغازشده و تا 14 بهمن ماه در سالن اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان فارس ادامه دارد.ك/2

7382/675