شاهرود- مسوول ايمني راههاي اداره كل راه و ترابري استان سمنان گفت: بيش از 120 نفر از مسافران نجات يافته درمحورهاي شاهرود - آزاد شهر و شاهرود - گرگان و همچنين منطقه كالپوش ميامي در راهدارخانه هاي اين اداره كل در محورهاي منتهي به اين شهرستان اسكان داده شدند.

'مجید قیصری' جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه افراد اسكان داده شده از سرنشینان خودروهایی بودند كه براثر بارش برف، بوران و كولاك شدید از شب گذشته در این محورها گرفتار شده بودند، افزود: حال عمومی این مسافران رضایت بخش اعلام شده است.

وی با بیان اینكه در هریك از راهدارخانه های این اداره كل شامل گورخان،پایكمر و خوش ییلاق، حدود 40 نفر همراه با خانواده هایشان اسكان داده شدند، افزود: موادخواركی نیز بین آنها توزیع شده است.

قیصری ادامه داد: استفاد از تلفن همراه از سوی برخی از خودروهایی كه كاملا برف روی آنها را پوشانده و همه سرنشینان خودرو در زیر برف مانده بودند، به عملیات جستجو و تلاش امدادگران برای نجات آنان كمك كرد.

وی تاكید كرد: بدلیل حجم زیاد و گستردگی مناطق حادثه، عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران دستگاههای اجرایی مستقر در این مناطق برای كمك به دیگر مسافران گرفتار همچنان ادامه دارد.

وی تعداد نجات یافته ها این بحران تا این لحظه را كه از بعداز ظهر روز گذشته همراه با برف و كولاك آغاز شده است، بیس از 400 نفر ذكر كرد و گفت: این تعداد شامل بخش عمده ای از حادثه دیدگان را تشكیل می دهد.ك/3

1496/608