شيراز- معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: 95 درصد از داروهاي مورد نياز مردم در اغلب داروخانه ها موجود است و در دسترس آنان قرار دارد و لزومي براي استفاده از داروهاي اينترنتي و ماهواره اي نيست ضمن اين كه هيچ تضميني براي سلامت داروهاي ماهواره اي و اينترنتي نيست .

دكترهاشم منتصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ما صرفا سلامت داروهایی را تضمین می كنیم كه یا درداخل كشور تولید شده اند یا برای ورود مجوزهای قانونی را گرفته و طی مراحل قانونی واردشده است لذا در مقابل تضمین سلامت داروهایی كه در شبكه ها و ماهواره ها تبلیغ می شود یا از طریق اینترنت در اختیار مردم قرار می گیرد، مسوولیتی نداریم.

منتصری افزود: راه را برای ورود این قبیل داروها به جامعه تا آنجا كه ممكن است می بندیم و با عرضه كنندگان آن برخورد قانونی می كنیم اما اگر كسی آن را تهیه و مصرف كرد، مسوولیت تضمین سلامتش را نمی پذیریم.

وی گفت: مردم باید به شبكه های رسمی توزیع دارو در كشور كه همانا داروخانه ها هستند، اعتماد كنند و از مراكز غیر مجاز، دارو و مواد مشابه دریافت نكنند .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه هر دارویی كه در داروخانه ها عرضه می شود مجاز است گفت: با راه اندازی شبكه سامك با شماره 09174800068 مردم می توانند پرسش های دارویی خود را پیامك بزنند تا دراولین فرصت پاسخ خود را دریافت كنند.

وی گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی متقاضیان است و وجود یا عدم وجود هر دارویی در داروخانه ها را به اطلاع شهروندان می رساند.ك/3

677 /679