تهران- كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي و اعضاي كميته فني رقابتهاي انتخابي جام يادگار امام(ره) سطح كمي و كيفي اين پيكارها را بسيار مطلوب ارزيابي كردند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا؛ رقابتهای انتخابی جام یادگار امام(ره) در حالی در شهر شیراز برگزار شد كه فرنگی كاران مدعی كشورمان برای كسب سهمیه و همچنین عرض اندام برای حضور در اردوهای تیم ملی، پیكارهای زیبا و فنی را به نمایش گذاشتند كه این مساله باعث امیدواری و رضایت كادر فنی تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان شد.

در همین راستا 'فرهاد اسماعیل‌نژاد' یكی از مربیان تیم ملی كشتی فرنگی با بیان اینكه سطح فنی مسابقات انتخابی جام یادگار امام (ره) بسیار بالا بود به سایت فدراسیون گفت: در اوزان 74، 84 و 120 كیلوگرم كشتی‌های تماشایی برگزار شد كه حكایت از سطح بالای فرنگی‌كاران این اوزان دارد.

عضو كمیته‌ فنی مسابقات اظهار كرد: كشتی‌های خوبی در تمامی اوزان برگزار شد، ولی باید اعتراف كرد كه در اوزان 74، 84 و 120 كیلوگرم، فرنگی‌كاران خوبی حضور داشتند و در مراحل پایانی این اوزان نیز شاهد كشتی‌های بسیار خوبی بودیم.

وی ادامه داد: یكی از اتفاقات جالب توجه این مسابقات برگزاری رقابت‌ها با قوانین جدید داوری بود به طوری كه مسابقات از ساعت 13 آغاز شد و این هم برای كشتی‌گیران خوب بود تا پس از كم كردن وزن به شرایط معمول برسند و هم برای تماشاگران كه به موقع خود را به محل برگزاری مسابقات برسانند.

اسماعیل نژاد افزود: به اعتقاد من داوران باید در مسابقات داخلی سخت‌گیری بیشتری داشته باشند، چراكه اگر این اتفاق رخ ندهد كشتی‌گیران ما در مسابقات خارجی دچار مشكل خواهند شد. ضمنا نباید فراموش كرد كه داوران خارجی هیچ‌گونه ترحمی به كشتی‌گیران حاضر در مسابقات نخواهند كرد.

مربی تیم ملی كشتی فرنگی در پایان خاطرنشان كرد: نفرات برتر این مسابقات، عازم رقابتهای بین المللی جام یادگار امام (ره) خواهند شد و ما نیز در آن مسابقات تمامی كشتی‌گیران داخلی شركت كننده را زیرنظر می‌گیریم تا در صورت مشاهده‌ چهره‌های خوب آن‌ها را به اردوهای تیم ملی دعوت كنیم.

9162**1440