بمناسبت گراميداشت ايام مبارك دهه فجر و آغاز هفته وحدت آيين نواي عرفاني و شب شعر با همت شهرداري سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین معنوی با اجرای گروه های مولودی خوانی و دف نوازی و شعر خوانی شاعران شهر سنندج و با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و خانوادهای كاركنان شهرداری و سازمانهای تابعه شامگاه دوشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) سنندج برگزار شد.

استاندار كردستان دراین مراسم ضمن گرامیداشت این ایام مبارك، تلاش و كوشش شهرداری سنندج در سال جهاد اقتصادی را مهم ترین امر در جلب رضایت شهروندان اعلام كرد.

علیرضا شهبازی افزود: شهرداری بعنوان قلب شهر در تامین آرامش و آسایش و امكانات زندگی شهروندان موثر است.

وی حركت جهادی شهرداری سنندج را در سال جهاد اقتصادی بهترین الگو برای شهرداری های سطح استان خواند و افزود: خانواده های مدیران و كاركنان شهرداری سنندج نیز در این حركت و حمایت معنوی از پرسنل شهرداری نقش مهمی ایفا كرده اند.

شهردار سنندج گفت: میلاد حضرت محمد (ص) و هفته وحدت بهترین فرصت برای شناخت بیشتر از شخصیت حضرت رسول الله (ص) و الگو برداری از ان برای مسلمانان است.

مهندس مهدی حسام شریعتی شهردار سنندج نیز با اشاره به آیات قرآن مجید و احادیث بزرگان دین اسلام ،حضرت محمد(ص) را رحمت العالمین خواند و افزود: معرفی ابعاد شخصیتی این مقام بلند مرتبه بهترین الگو برای جوامع بشری است.

وی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی معنوی فرصت تبیین ارزش های دین مقدس اسلام را برای جامعه فراهم می كند و دستگاه های فرهنگی در تحقق این مهم باید تلاش بیشتری داشته باشند.

محمد محمدی رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم گفت: تعامل و همكاری شورای اسلامی با شهرداری سنندج و حمایت های استانداری در سال جاری شرایط مناسبی را برای توسعه و آبادانی شهر سنندج فراهم آورده است.

وی توسعه برنامه های فرهنگی از سوی شهرداری سنندج را اقدامی لازم و ضروری خواند و بر گسترش و تداوم آن تاكید كرد.

در این برنامه معنوی شش گروه مولودی خوانی در وصف حضرت محمد (ص) اجرای برنامه داشتند و پنج شاعر از شاعران شهر سنندج نیز اشعار خود را قرائت كردند.ك/3

533/7354