رشت - فرمانده انتظامي سياهكل استان گيلان از كشف حدود يك هزار و 700 قطعه شي ء عتيقه و زيرخاكي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ 'علی حسین شیرودی' عصر روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر انجام فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه، موضوع توسط پلیس این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پلیس امنیت عمومی سیاهكل در بررسی های خود اطمینان از صحت گزارش حاصل نمود و در نتیجه فرد موردنظر را در حین انجام معامله، دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهكل تصریح كرد: در این عملیات یك هزار و 492 عدد سكه و یك عدد مجسمه منقوش به انسان كه بنا به نظر كارشناسان میراث فرهنگی، سكه ها عتیقه و مجسمه طلای قدیمی محسوب شده، كشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: اكیپ های عملیاتی در این راستا فرد دیگری را اهل یكی از روستاهای سیاهكل كه در زمینه قاچاق اشیای عتیقه فعالیت داشته، شناسایی نموده و ضمن دستگیری وی 188 عدد سكه و یك عدد سینی منقوش عتیقه و زیر خاكی نیز كشف و ضبط كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهكل یادآور شد: ارزش اجناس مكشوفه توسط كارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی می باشد.

وی در پایان با اعلام اینكه دو متهم پرونده با تشكیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند، از مردم شهرستان سیاهكل خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه، به جهت حفاظت از میراث ملی و برخورد با قاچاقچیان عتیقه، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.ك/3

ص/695/ 1539