نطنز- معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان اصفهان گفت: جستجو براي يافتن پنج كوهنورد مفقود شده در رشته كوه هاي كركس نطنز همچنان ادامه دارد.

'حیدر علی خانبازی' روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود : جستجو از صبح یكشنبه با بهره گیری از 85 امدادگر و نجات گر در محل گرفتار شدن كوهنوردان در برف و سرما آغاز شده است.

وی افزود: هم اكنون محل حادثه موسوم به 'یال اوره' در ارتفاع دو هزار و 700 متری شناسایی شده و امدادگران با استفاده از بالگرد در صدد نجات حادثه دیدگان هستند .

یك گروه كوهنورد كاشانی متشكل از 10 نفر در برنامه صعود زمستانه، به رشته كوه های كركس نطنز رفته بودند كه گرفتار برف و سرما شدند.

روز گذشته پنج نفر از این كوهنوردان توسط گروه های امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند.

همچنین منصور شیشه فروش مدیر كل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این باره گفت : این 10 نفر روز شنبه گذشته برای صعود از كوه كركس واقع در منطقه طرق شهرستان نطنز به این منطقه رفته بودند كه دچار حادثه شدند.

وی اظهارداشت: پس از دریافت این خبر یك بالگرد به همراه نجاتگران كوهستان هلال احمر، یك تیم از فدراسیون كوهنوردی، تربیت بدنی شهرستان نطنز، هفت خودرو كمك دار، یك خودرو ارتباطات، تعدادی دستگاه زنده یاب و سگهای آموزش دیده و جستجو گر به این منطقه اعزام شدند.

مدیركل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح كرد: این گروه موفق شدند پنج نفر از حادثه دیدگان را نجات دهند ولی پنج نفر دیگر تاكنون مفقود هستند كه عملیات جستجو به شكل وسیعی ادامه دارد.

شیشه فروش تاكید كرد: حجم برف زیاد و سرمای شدید ارتفاعات كوه كركس، مانعی برای فعالیت های امدادگران نشده است.

وی گفت: در زمان حاضر جلسه مدیریت بحران شهرستان نطنز نیز برای رسیدگی همه جانبه به این موضوع تشكیل شده و دستورات لازم به گروه های امدادی و نجاتگر ابلاغ شده است.



1724/562/م.م/