مشهد-سرپرست معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: همزمان با ايام نوروز سال آينده، بازار چه هاي صنايع دستي در شهرستانهاي استان فعال مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره كل، سید جواد موسوی گفت: ایجاد بازارچه های موقت صنایع دستی در شهرستانهای خراسان رضوی در تمام مجموعه های فرهنگی و تاریخی تحت نظارت از بر نامه های اصلی این معاونت است.

وی افزود: همچنین در مشهد علاوه بر مجموعه های تاریخی و فرهنگی آرامگاه فردوسی و نادری با هماهنگی شهرداری مشهد در 11 بوستان و پارك این بازارچه ها دایر می شوند.

موسوی اظهار داشت:در حال حاضر بیش از 100غرفه صنایع دستی در این ایام در سطح استان پیش بینی شده است كه عمدتا از تاریخ 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال آینده دایر می باشد.

وی با اشاره به اینكه در كلیه غرفه های این بازارچه ها از صنایع دستی ایرانی استفاده خواهد شد، گفت:تلاش می شود تا در هر شهرستان متناسب با صنایع دستی منطقه بازارچه ها ایجاد گردند.

این مسوول در ادامه از آمادگی مراكز آفرینش های هنری (خانه ملك و بنای تاریخی مصلی) این اداره كل در ایام عید نوروز به منظور بازدید علاقمندان به هنر خبر داد. ك/1

7496/659