مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان كرمان اعلام كرد:‌ 360 تبعه افغاني غيرمجاز در يك هفته گذشته در استان كرمان دستگير و در سير مراحل قانوني به كشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش روز دوشنبه این مركز، در راستای اجرای طرح برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز، اقدامات گسترده ای در سطح استان كرمان از سوی پلیس به اجرا گذاشته شد.

ماموران انتظامی در جیرفت، رفسنجان، كرمان، عنبرآباد و ماموران یگان تكاوری 145 در ایست و بازرسی مرصاد این اتباع خارجی بدون مجوز تردد را دستگیر كردند كه بعد از انجام بررسی های پلیسی و سیر مراحل قانونی اقدامات برای بازگشت این اتباع غیرمجاز به كشورشان در دستور كار قرار گرفت.



*شرور معروف در كهنوج به دام پلیس افتاد



فرمانده انتظامی شهرستان كهنوج گفت: شرور معروف به نام 'ح' در ادامه رزمایش عاشورای 90 در كهنوج به دام پلیس افتاد.

بنا به این گزارش، این شرور معروف از همدستان شرور معدوم به نام 'ش' در یك عملیات غافلگیرانه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شد.

سرهنگ 'عباس خاكی نهاد'، افزود: این شرور كه در روستای نورآباد كهنوج واقع در محور كهنوج-بندرعباس مخفی بود با عملیات غافلگیرانه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به دام افتاد.

وی ادامه داد: درگیری مسلحانه با پلیس كرمان و هرمزگان، حمل یك تن و 250 كیلوگرم مواد مخدر، حمل دو قبضه سلاح كلاش، شرارت و نا امنی از جمله اتهامات این شرور است.



*دو شرور و قاتل مسلح فراری توسط پلیس كرمان دستگیر شدند



با تلاش ماموران انتظامی، دو شرور و قاتل مسلح فراری و عامل به شهادت رساندن ماموران انتظامی در دو عملیات جداگانه در قلعه گنج و منوجان استان كرمان دستگیر شدند.

سرهنگ ' پهلوان خسروی ' فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج در تشریح دستگیری این شرور مسلح در رزمایش عاشورای 90، گفت: این متهم، مهرماه سال 89 در به شهادت رساندن سه تن از ماموران پلیس آگاهی این شهرستان نقش داشته و سرقت مسلحانه، گروگانگیری، حمل و نگهداری اسلحه جنگی و تیراندازی از مهم ترین سوابق وی است.

همچنین فرمانده انتظامی منوجان، گفت: این متهم در خردادماه سال 89 در گردنه سرخ با تیراندازی به سمت ماموران انتظامی، گروهبان یكم شعبانی را به شهادت رساند.

سرهنگ ' احمد دانشی ' بیان كرد: ماموران پلیس آگاهی منوجان در عملیاتی غافلگیرانه این شرور را در مخفیگاهش در ' میناب ' دستگیر كردند.



*121 هزار كیلوگرم میوه و حبوبات قاچاق توسط پلیس بم كشف شد



ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز روز گذشته در اجرای اهداف رزمایش عاشورای 90 در چند عملیات، قاچاقچیان را در انتقال 121 هزار كیلوگرم میوه و حبوبات قاچاق در بم ناكام گذاشتند.

ماموران در حین كنترل خودروهای عبوری محور زاهدان - كرمان شش دستگاه تریلر را متوقف كردند.

پلیس در بازرسی از این وسایل نقلیه 97 هزار كیلوگرم نارنگی پاكستانی و 24 كیلوگرم نخود را كه به صورت قاچاق و بدون سیر مراحل گمركی وارد كشور شده بودند، كشف كردند.

در این عملیات شش راننده این تریلرها دستگیر و به همراه محموله قاچاق كشف شده تحویل مراجع قضایی شدند.ك/1

7443/8154