تبریز- مدیرعامل شركت گاز آذربایجان شرقی گفت: یك میلیون و 60 هزار مشترك شهری و روستایی در این استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

ولی الله دینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار كرد: آذربایجان شرقی نخستین استان كشور است كه گاز رسانی به تمام شهرهای آن انجام و اخیرا نیز جشن پایان گازرسانی به شهرها در آن برگزار شد.

وی افزود: شهرستان جدیدالتاسیس خداآفرین در نقطه صفر مرزی آخرین شهری بود كه گازرسانی به آن به پایان رسید و در حال حاضر مردم 59 شهر استان از گاز شهری بهره مند هستند.

وی گفت: برای گازرسانی به شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی 13 هزار كیلومتر شبكه تغذیه و توزیع لوله گذاری شده و توسعه این شبكه در دست اجراست.

دینی ابراز كرد: به طور متوسط مشتركان گاز آذربایجان شرقی اعم از خانگی، تجاری و صنعتی روزانه 25 میلیون مترمكعب گاز مصرف می كنند.

مدیرعامل شركت گاز آذربایجان شرقی گفت: با ورود جبهه هوای سرد به كشور از جمله استان، ركورد مصرف گاز آذربایجان شرقی شكسته شده و این میزان به 30 میلیون مترمكعب رسید.

وی عنوان كرد: با توجه به این آمار، مصرف گاز در اوج مصرف بیش از 25 درصد افزایش یافته بود كه پنج درصد از افزایش مصرف گاز در كشور كم بود.

7237/587