دزفول - نمايشگاهي از توانمندي هاي بخش كشاورزي استان خوزستان در مركز تحقيقات كشاورزي صفي آباد دزفول با حضورمديركل جهادكشاورزي خوزستان ,هيات مجله روسي تجارت با ايران ' و ديگر مسوولان محلي گشايش يافت.

مدیر روابط عمومی جهاد كشاورزی خوزستان روز سه شنبه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های بخش كشاورزی استان خوزستان با تمركز شهرهای شمال این استان از جمله دزفول،اندیمشك و شوش برگزار شده است.

'محمد نژادزاده ' افزود: در این نمایشگاه تازه ترین محصولات و نمونه های محصولات تحقیقاتی كشاورزی شهرستان های شمال خوزستان به نمایش گذاشته شده ضمن اینكه اقدام به معرفی صنایع دستی شهرستان دزفول ،صنایع تبدیلی كشاورزی خوزستان و شیلات استان خوزستان می پردازد.

مدیر روابط عمومی جهاد كشاورزی استان خوزستان تصریح كرد: در این نمایشگاه نمونه های صنایع دستی دزفول مانند هنر خراطی ،محصولات غذایی و پروتئینی،گل ،سبزی و صیفی جات،حبوبات ،ابزار و وسایل تحقیقاتی كشاورزی،دستگاه های سنجش كشاورزی، انواع سن ها و آفات كشاورزی كه در استان خوزستان یافت می شوند ارایه شده اند.

نژاد زاده افزود: این نمایشگاه با هدف بازدید هیأت مجله روسی تجارت با ایران به مدت یك روز برپا شده تا تمام توانمندی های كشاورزی استان خوزستان به نحو مطلوب و ویژه ای معرفی شود.

در حاشیه این نمایشگاه نیز سیاه چادر گوشه هایی از زندگی عشایری در حالیكه بانوان با لباس های محلی در حال پخت نان و تهیه دوغ محلی بودند به نمایش گذاشته شده است.

538/8111