رشت - مديركل بازرسي گيلان مشاركت گسترده در انتخابات را عاملي براي استحكام پيوند ميان حاكميت و مردم دانست و گفت: اين مهم مصداق مردم سالاري ديني و يكي از طرق نظارت مردم بر مسوولان است.

'سیدحمید حسینی' روز چهارشنبه در آستانه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از انتخابات باید به عنوان یك حركت هوشمندانه و خرد جمعی برای انتخاب اصلح استفاده كرد.

وی اضافه كرد: این حركت مقدمه ایجاد یك مجلس كارآمد، ارزشی ، اهل نظر و قانون مدار است كه وظایف خود را بخوبی انجام می دهد.

حسینی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم اظهار كرد: در شرایط كنونی و با حجم گسترده تبلیغات رسانه های گروهی و معاند علیه نظام و شدت گرفتن این حملات، دشمن سعی در دلسرد كردن و عقب نشینی مردم از آرمان ها و ارزش های انقلاب را دارد.

وی از آحاد مردم خواست با موقعیت شناسی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حضوری پررنگ و اثرگذار داشته و یكبار دیگر نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب كنند.

مدیركل بازرسی گیلان بیان كرد: سازمان بازرسی در قبال تخلفات احتمالی در انتخابات بر اساس قوانین به صورت مستقیم نقشی ندارد و این مهم به عهده شورای نگهبان است.

حسینی اضافه كرد: این سازمان بر اساس وظایف ذاتی خود و طبق اصل 174 قانون اساسی وظیفه بررسی و نظارت بر حسن اجرای قوانین انتخاباتی در دستگاه های اجرایی و اداری كشور را بر عهده دارد.

وی به مردم و كاندیداها و مجریان و ناظرین انتخابات توصیه كرد؛ حول محور اخلاق به اصول و قوانین به طور كامل پایبند بوده و كاندیداها نیز با رعایت اخلاق انتخاباتی از نشر اكاذیب، سیاه نمایی ، تهمت و افترا به یكدیگر پرهیز كنند.

حسینی افزود: مردم نیز به عنوان رای دهندگان باید از انگیزه های شخصی و گروهی، فامیلی و جناحی اكیدا پرهیز نمایند تا مجلسی مقتدر تشكیل شود.

مدیركل بازرسی گیلان خاطر نشان كرد: بر اساس ماده 59 قانون انتخابات، هرگونه استفاده از وسایل و امكانات و وجوه بیت المال ، شركت های دولتی وابسته به دولت، شهرداری ها، سازمان های وابسته و همه دستگاه هایی كه از بودجه عمومی و دولتی استفاده می كنند به نفع نامزدها نمایندگی مجلس ممنوع بوده و مرتكب شونده، مجرم شناخته خواهد شد.

حسینی اضافه كرد: با توجه به صراحت قانون مسوولیت دستگاه های نظارتی بیشتر شده و بر این اساس ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی به دستور رییس قوه قضاییه در دادگستری استان ها تشكیل شده است.

وی اعلام كرد: این سازمان از طریق سامانه رسیدگی به شكایات و اعلامات سازمان بازرسی كل كشور به آدرس اینترنتی www.shekayat.bazrasi.irآماده دریافت گزارش ها و شكایات مردمی در باره تخلفات دستگاه های اجرایی در تخطی از قانون انتخابات است .ك /3

605/ 603