..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/20 اجتماعی.داخلی.شورای ملی بیرجند- نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد انسجام بین بخشهای تولید تا صادرات زعفران برای رفع مشکلات فرآروی این محصول استراتژیک تاکید کرد.
محمدرضا خباز روز جمعه در دومین نشست هیات امنای شورای ملی زعفران ایران در بیرجند افزود: عزم جدی برای اجرای مصوبات شورای ملی زعفران وجود ندارد و تا زمانی که این وضعیت باشد نتیجه اجرایی نیز حاصل نمی شود.
وی اظهار داشت: صادرکنندگان زعفران نباید رقابت ناسالم داشته باشند زیرا این موجب ربوده شدن ارزش معنوی و مادی زعفران توسط خارجی ها خواهد شد.
وی ادامه داد: شش نماینده مجلس شورای اسلامی عضو شورای ملی زعفران می باشند که هم دغدغه تولید و هم صادرات این محصول را دارند.
وی با اشاره به اینکه کشتی زعفران باید با ناخدایی شورای ملی زعفران به سرمنزل برسد ؟افزود: اگر در چرخه زعفران تمام بخش ها از تولید تا صادرات دیده شود بسیاری از مشکلات زعفران مرتفع خواهد شد.
وی نبود زبان مشترک بین مسوولان بخش های مختلف زعفران را یکی از مشکلات ذکر کرد و گفت: کارشناسان و مسوولان مربوط به زعفران باید با زبان مشترک نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام کنند.
این نماینده مجلس بر تبلیغات صحیح و مهندسی در بازاریابی زعفران تاکید کرد و افزود: به جای رقابت ناسالم باید رفاقت ریشه ای بین صادرکنندگان زعفران ایجاد شود.
خباز گفت: صادرکنندگان زعفران باید توجه بیشتری به بازارهای هدف داشته باشند تا از این طریق بتوانند بازارهای جهانی و جدیدی برای خود ایجاد کنند.
وی افزود: یافتن بازارهای جدید برای فروش زعفران کشور و حل مشکلات این محصول مهم و ضروری است.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه تصمیم گیران می گویند چالشی در بخش زعفران وجود ندارد، این خود نیز یک چالش بزرگ محسوب می شود.
وی بر کنترل نوسان قیمت زعفران برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان تاکید کرد و افزود: باید با ایجاد یک میثاق زعفران ایران را در دنیا سربلند کنیم.
وی همچنین گفت: افزایش مصرف داخلی زعفران با تبلیغات و همکاری دستگاههای اجرایی امکانپذیر است.
665 شماره 316 ساعت 18:32 تمام