..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/30 فرهنگی.کانون های مساجد.اوقات فراغت.کردستان سنندج -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در تابستان امسال بیش از 9 هزار نفر در کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان شرکت دارند.
به گزارش دوشنبه ایرنا، قباد میمنت آبادیدر جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد استان درسنندج افزود:هم اکنون 183 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان فعالیت دارند و قرار است در تابستان امسال در هر کانون دو کلاس با ظرفیت هر کلاس 25 نفر تشکیل شود.
وی با بیان اینکه باید سعی کنیم برنامه های تابستانی را بر اساس اقتضای سنی جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم گفت: مساجد و کانون های مساجد در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش مهمی دارند.
میمنت ابادی با اشاره به اینکه این امر باید در کنار پرداختن به مباحث علمی و محتوایی طرحهای تابستانی انجام شود، افزود: جوانان و نوجوانان، مشتاق برنامه های جذاب و متنوع هستند و به سمت این گونه برنامه ها جذب می شوند.
وی بر ضرورت توجه به کیفیت برنامه های اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: آموزش، تعلیم و تربیت در برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر هیات نظارت بر کانون های مساجد کردستان با بیان اینکه هدف کانون های مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است،افزود:مسجد باید دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد و با برنامه های هدفمند در راستای خنثی سازی تهاجم فرهنگی عمل کند.
میمنت آبادی، رویکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تقویت فعالیت های قرآنی و توجه به آموزه های دینی در برنامه ها، توجه به فرمایشات امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش فعالیت های علمی و غیره دانست.
وی دایر کردن 366 کلاس آموزشی در رشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، معارف اسلامی، مهارت های زندگی و حرفه و فن،و سوره مبارکه انفال را از دیگر برنامه های دبیرخانه در طول غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: 800 پایگاه و مراکز تابستانی به منظور بهبود و اعتلای اوقات فراغت دانش آموزان استان کردستان در تابستان امسال فعالیت می کنند.
خسرو ساکی افزود: فعالیت های تابستانی آموزش و پرورش کردستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شامل فعالیت 200 کانون، مدرسه و مجتمع های ورزشی، تعداد 209 مدرسه قرآن کریم و 350 عرصه طرح هجرت سه خواهد شد.
وی گفت:قرآن و عترت در رشته های روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیر، آشنایی با نماز، اخلاق، احکام ، نهج البلاغه و برنامه های فرهنگی هنری در بخش های مدرسه، اجتماعات محله، گرافیک ، تئاتر ، بهره گیری از محیط مجازی و سایت از جمله برنامه های اوقات فراغت تایستان امسال است.
به گفته وی فعالیت های علمی -پژوهشی در بخش های پژوهش دانش آموزی، المپیاد علمی، جشنواره خوارزمی و روبوکاپ و پایگاه های ورزش و گردشگری در رشته های اردوهای زیارتی، اردوهای مناطق مرزی، پینگ پنگ، شنا، دومیدانی و اسکیت از دیگر این رشته ها است.
ساکی افزود: در بخش توانمندسازی نیز در زمینه گسترش آداب و مهارت های زندگی، افزایش سطح سلامت و بهداشت، تربیت اقتصادی، فرهنگ کار، بهره وری، تولید و مصرف و در بخش مهارت آموزی هم در رشته های مهارت آموزی شامل کار آفرینی، فراگیری مهارت فنی و حرفه ای فعالیت های کلاسی در تابستان امسال دایر است.
وی گفت:در بخش عمران و سازندگی نیز زیباسازی و شاداب سازی مدرسه، آراستگی محله، محرومیت زدایی و در بخش فضای مجازی هم شبکه های قرآنی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، اجتماعی مجازی، بهره مندی و نقش آفرینی در فضای مجازی محیط وب از دیگر رشته ها، زمینه ها، موضوعات و برنامه های اوقات فراغت قابل ارایه در فعالیت های تابستانی 90 می باشد.
533 / 640 شماره 083 ساعت 09:46 تمام