تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/13 فرهنگی.داخلی.موسیقی تهران- سرپرست گروه موسیقایی شرقی گفت: برگزاری کنسرت هیچگونه منفعت مالی ندارد و ما فقط برای دل مردم ایران و نیز اعلام زنده بودن خویش ساز می زنیم.
سامان احتشامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه گروه موسیقی شرقی 23 و 24 تیرماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود، اظهار داشت: برای دومین بار قطعاتی با دو پیانو ، دو ملودیکا در این کنسرت اجرا می شود.
وی گفت: بخش نخست این کنسرت با همراهی سازهای ضربی و بخش دوم نیز با ساز کمانچه کوروش بابایی خواهد بود.
وی در مورد ترکیب موسیقی گروه شرقی اظهار داشت: نوازندگان و سازهای موسیقایی این کنسرت بر اساس حال و هوای قطعات در هر مرتبه تغییر می کنند.
احتشامی افزود: در این برنامه نیز همانند کنسرت قبلی که ترکیب جدیدی از صداهای پیانو و نی انبان محسن شریفیان بوده ، مخاطبان صداهای جدیدی را خواهند شنید.
سرپرست گروه موسیقایی شرقی گفت: سعی کرده ام تا همراه با پیانو از سازهای غیر متعارف در این کنسرت نیز بهره جسته و به نوعی قابلیت های دیگر سازها را به مخاطبان نمایش دهم.
احتشامی افزود: پیانو می تواند با تمامی سازها همراهی داشته باشد به گونه ای که در این کنسرت از فواصل هندی ، آذری ، افغانی ، ایرانی و غیره نیز سود خواهیم جست.
وی خاطرنشان کرد: این کنسرت با عنوان آواهایی برای سرزمین من برگزار می شود و در آن قطعاتی از شهدادروحانی، سینا سلیم زاده و همچنین قطعات محلی ایران نیز اجرا خواهد شد.
بر اساس این گزارش کوروش بابایی، سینا سلیم زاده، یلدا صمدی، پیمان جوانمرد، رضا دربندی و عمران فروزش هنرمندانی هستند که سامان احتشامی را در این کنسرت همراهی می کنند.
فراهنگ 1588**9187** شماره 312 ساعت 13:00 تمام