تردد وسایل نقلیه درآزاد راه تهران - پردیس منوط به پرداخت عوارض شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/13 اقتصاد.حمل و نقل.شرکت ساخت تهران- معاون وزیر راه و شهرسازی از اخذ عوارض وسایل نقلیه عبوری در حال تردد در آزاد راه 23 کیلومتری تهران - فردیس از روز شنبه 18 تیرماه خبرداد و گفت :همزمان تخفیفات ویژه عوارض به ساکنین شهر جدید پردیس و دانشجویان شهرهای رودهن و بومهن ارایه می شود .
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، احمد صادقی درنشست خبری که در خصوص اخذ عوارض از آزادراه 23 کیلومتری تهران- پردیس برگزار شد، گفت: برای احداث این آزادراه بیش از 170 میلیارد تومان هزینه شده که به صورت مساوی توسط دولت و بخش خصوصی تامین شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل گفت : نرخ عوارض در این آزادراه برای خودروهای سواری هزارو 500تومان ، کامیونت ، وانت و خودروهای غیرسواری سه هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.
وی درادامه از ارایه تخفیفاتی به ساکنین شهر جدید پردیس و دانشجویان شهرهای رودهن و بومهن خبر داد و گفت: برای ساکنین شهر جدید پردیس و دانشجویان شهرهای رودهن و بومهن میزان عوارض 500 تومان در نظرگرفته شده است و مابه التفاوت این عوارض از سوی دولت پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه نمی خواهیم آزادراه های در حال احداث ، آخرین آزادراه های کشور باشند، اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در ساخت و احداث این پروژه ها نیازمند داشتن جاذبه است و در صورتی که قرار باشد بازگشت سرمایه از این آزادراه ها در یک بازه زمانی بلند مدت اخذ شود، حضور در این پروژه ها جذابیت خود را از دست می دهد.
وی ادامه داد: زمان بازگشت سرمایه صرف شده در آزادراه تهران - پردیس 15 سال در نظر گرفته شده است .
معاون وزیر راه همچنین گفت: اتوبوس ها، مینی بوس ها و سواری های کرایه این محور نیز از تخیفات دولت بهره مند خواهند شد.
صادقی در خصوص نحوه مشخص کردن ساکنین شهر جدید پردیس هم گفت: وزارت راه و شهرسازی در این شهر مدیریت دارد و با ارائه کارت ملی و کارت خودرو برچسب هایی برای خودروهای ساکنین این شهرها صادر خواهد شد و از طریق آن تخفیفات وزارت راه و شهرسازی برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه اگر براورد اولیه هزینه صرف شده در پروژه ها در همان زمان ابتدایی تامین شود پروژه به همان قیمت تمام می شود ، افزود: این در حالی است که پروژه های وزارت راه و شهری سازی زمان بر بوده و تورم و تعدیل سالانه به آن تعلق می گیرد.
صادقی همچنین گفت : به غیر از تامین منابع مالی موضوع تملک اراضی و معارضین هم از مسائلی است که هزینه های پروژههای زیرساختی افزایش یابد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذار پروژه شرکت ساخت و نگهداری آزادراه تهران- پردیس را راه اندازی کرده اند که این شرکت بر اساس سرمایه صرف شده و تعداد خودروهای عبوری نرخ عوارض را به شورای اقتصاد ارائه می کنند و شورای اقتصاد هم این میزان را مورد تصویب قرار می دهد.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور با بیان اینکه هر پروژه عمرانی ممکن است بعد از بهر برداری دارای نواقص جزئی باشد، گفت: نواقص آزادراه تهران - پردیبس هم برطرف شده و تنها یک لایه توپکا به عنوان لایه نهایی آسفالت مانده که طی یک هفته آینده به اتمام می رسد.
مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی در راستای ایجاد ظرفیت های جدید حمل و نقل ،رونق بخشی به اقتصاد و کاهش سوانح جاده ای توسعه شبکه ارتباطی را در دست اجرا دارد که در این راستا در سال جاری 2 هزار و 200 کیلومتر آزادراه هفت هزار کیلومتر راه آهن پنج هزار و 500 کیلومتر بزرگراه و 9 هزار کیلومتر در دست احداث دارد.
وی با بیان اینکه شبکه آزادراهی با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود، اظهار داشت: سرمایه و هزینه ای که بخش خصوصی در این پروژه ها صرف می کند از طریق اخذ عوارض ار وسایل نقلیه تامین می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به کلنگ زنی راه آهن شیراز- بندرعباس گفت: 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده ، گفت : قرار است پروژه مذکور که از شهرهای جهرم- لار-بندرعباس عبور می کند ظرف 30 ماه به اتمام برسد.
اقتصام ** 2021 1601** شماره 508 ساعت 15:14 تمام
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱