..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/28 فرهنگی.سینما.سازمان سینمایی تهران- مشاور معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد تصویب طرح تشکیل سازمان سینمایی کشور از سوی شورای اداری دولت گفت: این سازمان سبب ارتقاء سازمانی، اقتصادی و فرهنگی سینما در کشور خواهدشد.
بهمن حبشی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سینما یکی از هنرهایی بود که پس از انقلاب اسلامی رشد بسیار خوبی داشت و این هنر بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی شکل گرفت.
وی افزود: یکی از دغدغه های مدیران سینمایی ما در سال های اخیر رشد سینمای ملی بوده است و تشکیل سازمان سینمایی کشور نیز راهی برای تحقق این هدف است.
مشاور معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای ایران باید معرف فرهنگ ما به جهانیان باشد خاطر نشان کرد: تشکیل سازمان سینمایی کشور سبب ارتقاء جایگاه این هنر در کشور خواهد شد.
وی تصریح کرد که با تشکیل این سازمان وضعیت اقتصادی سینمای ایران بهبود یافته و بودجه سینمایی کشور افزایش خواهد یافت.
حبشی اظهار داشت: باید بپذیریم بودجه کنونی سینما کفایت رفع نیازهای سینمای ایران را نخواهد داشت و تشکیل سازمان سینمایی کشور کمک می کند تا در بخش اقتصادی سینما تحولی اساسی ایجاد شود.
وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای سازمان سینمایی کشور پیوند عمیق و مضاعف میان سینماگران سراسر کشور است ؟ سازمان سینمایی متعلق به همه سینماگران کشور خواهد بود و ظرفیت های سینما فراتر از این است تا اختلاف نظرها موقعیت این هنر را تحت الشعاع قرار دهد.
حبشی ارتقاء کیفی آثار سینمایی را از دیگر دستاورهای تشکیل سازمان سینمایی کشور دانست و خاطر نشان کرد: سینما برای کشور ما یک مسئله کلان است و ارتباط عمیقی میان این هنر و فرهنگ ما وجود دارد از این رو باید توجه بیشتری به سینما داشته باشیم.
به گفته مشاور معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل سازمان سینمایی کشور گامی موثر برای حضور بین المللی سینمای ایران و اکران بین المللی آثار سینمایی خواهد بود.
حبشی در پایان درباره جزئیات تبدیل معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان امور جشنواره ها گفت: طرحهای کلی در این باره در جلساتی با جواد شمقدری و دیگر دست اندرکاران معاون سینمای مطرح شده و امیدوارم در آینده ای نزدیک جزئیات تشکیل این سازمان مشخص شود.
شورای عالی اداری، در نشست این شورا که عصر دوشنبه با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری برگزار شد طرح تشکیل سازمان سینمایی را بررسی و پس از جمع بندی تشکیل آن به تصویب رسید.
فراهنگ 1588**1983** شماره 191 ساعت 12:15 تمام