انقلاب اسلامی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/21 علمی آموزشی.جشنواره نواوری.کارگاه تهران- در طول جشنواره تجاری سازی اختراعات و نوآوری های ایران، شش دوره کارگاه آموزشی برای علاقه مندان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، کارگاه های آموزشی مالکیت فکری و ثبت اختراع، از ایده تا ثروت، مبانی کارآفرینی و مدل ها و روش های تجاری سازی اختراعات، اصول بازاریابی و فروش کالا و تحقیقات بازار و تعاونی های دانش بنیان عنوان چهار کارگاه برگزار شده در سومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی است.
کارگاه مالکیت فکری و ثبت اختراع با هدف آشنایی نخبگان با ثبت اختراع در ایران برگزار شد و ثبت اختراع در نظام ملی و بین المللی سرفصل ارایه شده در این کارگاه 2 ساعته بود.
همچنین کارگاه آموزشی از ایده تا ثروت توسط دکتر اخوان نیک با هدف آشنایی مخترعان از تولید ثروت از ایده برگزار شد.
از جمله سرفصل های ارایه شده در این کارگاه می توان به نحوه استفاده از بانک اطلاعات اختراعات ، ارزش گذاری فناوری، طرح کسب و کار، تجاری سازی ثبت اختراع در خارج از ایران و بیان آمار ادارات ثبت در آمریکا و اروپا اشاره کرد.
پردازش یک ایده و تجاری سازی آن، مستلزم دانش و تجربه در زمینه های مختلف ثبت اختراع، تجاری سازی اختراعات، اصول بازاریابی و آشنایی با مبانی کاراآفرینی است.
همچنین شناخت روش های تجاری سازی اختراعات و روش تاسیس یک شرکت از عناوینی بود که در کارگاه آموزشی مبانی کارآفرینی به آن پرداخته شد.
از جمله مباحث تدریس شده در این کارگاه توسط مهندس روح الامینی می توان به بیان مقدمات کارآفرینی، اقدامات کارآفرینان به منظور ثبت شرکت و نوشتن طرح تجاری سازی اشاره کرد.
از سویی کارگاه آموزشی مدل ها و روش های تجاری سازی اختراعات توسط مهندی حدیدی برگزار شد و مباحثی همچون چگونگی ثبت اختراع، معرفی نهادها و واحدهای مرتبط با تجاری سازی اختراعات پرداخته شد.
مخترعین و علاقه مندان با شرکت در این کارگاه آموزشی با انواع مدل هایی در راستای ارتقای محصول، ورود اختراع به بازار و جذب مدیریت و سرمایه آشنا شدند.
رساندن یک ایده به مرحله تجاری سازی، مستلزم دانش و تجربه در زمینه مختلف ثبت اختراع، تجاری سازی اختراعات، اصو بازاریابی و آشنایی با مبانی کارآفرینی است.
علمی 1544**9190** شماره 471 ساعت 17:29 تمام