تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/18 فرهنگی.دفاع مقدس.یادمان شهدای هور تهران - فرمانده قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس گفت: یادمان شهدای هور (موقعیت شهید علی هاشمی ) فردا پنجشنبه طی مراسم خاصی برای حضور کاروان های راهیان نور و بازدید زائران کربلای خوزستان افتتاح می شود به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سردار حسین عشقی روز چهارشنبه در منطقه مجنون در جنوب خوزستان اضافه کرد: در این مراسم پیکر پنج شهید دوران دفاع مقدس که هفته گذشته با تلاش گروه تفحص کشف شده، تشییع خواهد شد.
به گفته وی، دو تن از این شهدا از منطقه مجنون بوده و سه تن دیگر از منطقه کوشک هستند که در روز دوم تجاوز ارتش بعث عراق به شهادت رسیدند.
سردار اظارداشت: در مراسم فردا پرچم سرخ حرم سید الشهدا(ع) در کنار مزار این شهیدان نصب خواهد شد.
وی که در محل کشف پیکر شهید علی هاشمی از سرداران دوران دفاع مقدس با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: در منطقه ای که قبل از محل این یادمان قرار دارد، با خاکریزی و ایجاد سیل بند، شکل یکی از قایق های عاشورا که در دوران دفاع مقدس در این منطقه و عملیات های مجنون و هورالهویزه استفاده می شد، با مقیاسی بزرگتر برای راهیان نور احداث کرده ایم.
فرمانده قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت : قرارگاه خاتم 4، مرکز فرماندهی سپاه ششم امام صادق (ع) که شهید علی هاشمی فرماندهی آن را به عهده داشت، اگرچه در داخل خاک عراق قرار گرفته ولی تلاش کرده تا زائران کربلای خوزستان بتوانند این قرارگاه را ببینند.
سردار عشقی ادامه داد: در کنار یادمان شهدای هور سنگری وجود دارد که در دوران جنگ به عنوان اورژانس خط مقدم مورد بهره برداری قرار می گرفت و رزمندگانی که در عملیات های آبی - خاکی در جزایر مجنون مجروح می شدند، برای درمان اولیه به این اورژانس انتقال می یافتند. این اورژانس را بازسازی کرده ایم تا به عنوان معراج شهدا قابل استفاده باشد.
پیکر شهید علی هاشمی از سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس که در اردیبهشت ماه امسال کشف و تشییع شد، در کنار یادمان شهدای هور قرار دارد.
فراهنگ 1588**9170**1003** شماره 424 ساعت 13:50 تمام