................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/04/87 داخلی.فرهنگی.غبارروبی.هفتم تیرماه.
آیین غبارروبی گلزار شهید"مجتبی استکی" و شهدای هشت سال دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور امت شهید پرور چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
در این آیین اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا،گلزار دوهزارو 400 شهید دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و 286 گلزار شهید در سطح شهرستانهای بروجن، شهرکرد، اردل،فارسان ، کوهرنگ و لردگان و کیار چهارمحال و بختیاری را غبارروبی و عطرافشانی کردند.
همزمان با این آیین بسیاری از خانواده های شهدا، بسیجیان و رزمندگان هشت دفاع مقدس با حضور بر مزار شهدا، باردیگر با آرمانهای والای شهیدان و امام راحل تجدید میثاق کردند.
در این آیین ها پس از قرائت قرآن قبور مطهر شهدا با گلاب شستشو داده شد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی بر مزار شهیدان به اهتزار درآمد.
همچنین به مناسبت هفتم تیرماه آیین یادواره شهدای "گوجان" در شهرستان فارسان با حضور جمعی از خانواده های شهدا برگزار شد.
به گزارش ایرنا،در این آیین که از سوی ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد،خانواده شهید رحمان استکی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و استاندار و جمعی از مدیران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
شهید رحمان استکی نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد بود که همراه شهید بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه سال 1360 توسط منافقین کور به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
همچنین"مجتبی استکی" نماینده دور دوم مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی برادر دیگر رحمان استکی نیز در مشهد توسط منافقان کور دل به شهادت رسید و " حمید استکی " دیگر برادر وی نیز در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت نائل شد.ک/3 7359/671/543 شماره 518 ساعت 15:36 تمام