قرارگرفتند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/24 اجتماعی.بهزیستی.معلولان اردبیل- معاون توانبخشی و معلولان سازمان بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد: دراجرای طرح توانمندسازی سالخوردگان دو هزار و 492 نفر از سالمندان استان درنیر و نمین تحت پوشش خدمات بهزیستی قرارگرفتند.
بهزاد ستاری روزیکشنبه درمصاحبه با خبرنگارایرنا گفت: با اجرای این طرح همه این سالمندان از حمایتهای مادی، آموزشهای تخصصی و خدمات ویژه توانبخشی بهره مند شدند.
وی بیان کرد: دراجرای طرح یکسان سازی فرصتهای ارایه خدمات به جامعه معلولان و توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز دو هزار و 278 نفر از معلولان استان تاکنون درهفت شهرستان استان شناسایی شده اند.
وی از آغاز کار شناسایی دو هزار و 500 نفر معلول دیگر درسه شهرستان اردبیل، گرمی و پارس آباد در ادامه اجرای این طرح تا آخر امسال خبر داد و گفت: تاکنون شش هزارنفر ازمعلولان استان بیمه شده اند و برای 13 هزار و 500 نفر دفترچه بیمه خدمات درمانی صادر شده است.
ستاری با اشاره به تکمیل بانک اطلاعات معلولان استان گفت: چهارهزار و 236 نفر ازمعلولان شناسایی شده استان جزو مستمری بگیران سازمان بهزیستی هستند.
وی افزود: هم اکنون 200 نفر ازمعلولان دارای ضایعه نخاعی از خدمات سیار سازمان بهزیستی استان برخوردار هستند و حتی به برخی ازآنها حق پرستاری نیز پرداخت می شود.
وی بیان کرد: مراکز نگهداری معلولان استان یک هزار و 300 نفر ظرفیت دارند که دراین مراکز 800 نفر به صورت روزانه، شبانه و شبانه روزی نگهداری می شوند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل اظهارداشت: در دهه فجر امسال سه مرکز ویژه معلولان شامل مرکز نگهدارای سالمندان، مرکزنگهداری بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی و نیز مرکز ارایه خدمات به معلولان درمنزل به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: میانگین معلولیت درکشور 5/4 درصد و این میزان در استان اردبیل 15/4 درصد است و درمجموع می توان گفت که 55 هزار نفر معلول در استان اردبیل وجود دارد.
587/535 / 618 شماره 424 ساعت 13:51 تمام