تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۱
...............................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/03/86 داخلی.اجتماعی.خدمات روستایی.آبرسانی.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: بخاطر تداوم خشکسالی هم اینک 35 روستای این شهرستان جنوبی خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می شود.
حسین عبدالله زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای آبرسانی مستمر با تانکر به این روستاها 900 میلیون ریال نیاز می باشد که در سالهای خشک این میزان افزایش می یابد.
وی ادامه داد: خشکسالی چندین ساله و کمبود نزولات جوی، فقدان پراکنش و توزیع یکنواخت بارندگی بر0 8 درصد منابع آبی شهرستان تاثیر گذاشته است.
او تصریح کرد: این روند خشکسالی روستاها را با کمبود شدید و توزیع عادلانه آب را با مشکل جدی مواجه کرده و باعث اختلافات اجتماعی نیز شده است وی اضافه کرد: هم اینک منابع آبی 80 درصد روستاها خشک، در حال خشکیدن و یا کاهش است که میزان خسارات وارده به این منابع آبی حدود 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
او گفت: برای خروج حل مشکلات روستاهای گناباد در راستای تامین اعتبار مجتمع آبرسانی، حفر چاه، حفر گالری، بهسازی و ادامه پیشتکار قنات و مرمت و اصلاح 210 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب به 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: از 77 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان 57 روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
وی افزود: همچنین 20 روستای بالای 20 خانوار نیز از آب سالم و بهداشتی محروم هستند.
او سیاست آب و فاضلاب روستایی جهت تامین آب پایدار روستاها را مجتمع سازی از یک منبع آبی مطمئن دانست و گفت: امیدواری سریعتر مشکلات نیز حل و نیز مرمت و اصلاح شبکه های آبرسانی که موجب هدر رفتن 40 درصد آب استحصالی می شود اجرایی شود.
7472/662/660 شماره 437 ساعت 36:13 تمام انتهای پیام C22.03-36-13