...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/86 داخلی.اقتصادی.تعاون.
مدیر امور منابع انسانی موسسه اعتباری بخش تعاون گفت: شناسایی دقیق مزیت های رقابتی در بخش ها و زیر بخش های مختلف اقتصادی - تعاونی و ترغیب آنها به استفاده از خدمات اعتباری صندوق تعاون موجب حصول به نتایج قابل توجهی در بخش تعاون خواهد شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، "فیاض مقدم" در نشستی مشترک با مدیرکل تعاون و تعاونگران استان اردبیل و جمعی از مدیران ستادی و رئیس سرپرستی شعب صندوق تعاون این استان، گفت: صندوق تعاون کشور بعنوان یکی از ارکان اصلی بخش تعاون نقش بسزایی را در شناسایی مزیتهای رقابتی مستتر در بخش ها و زیربخش های مختلف اقتصادی نظیر کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و عمران، خدمات و بازرگانی و صادرات و غیره ایفاء می کند.
وی با اشاره به رسالت اصلی صندوق تعاون در ترغیب و تشویق تعاونگران و کارآفرینان به استفاده از خدمات اعتباری، افزود: یکی از شروط توسعه و تقویت بخش های خصوصی و تعاونی و کاهش تصدیگری دولت در حوزه های عمومی شناسایی مزیت های نسبی و رقابتی در فعالیت های مختلف اقتصادی - تعاونی و گستراندن چتر حمایتی موسسات اعتباری مانند صندوق تعاون از طریق تامین به هنگام سرمایه در گردش و پرداخت اعتبارهای کارگشا به فعالان بخش تعاون است.
مقدم ضمن تاکید بر ضرورت تعیین اهلیت متقاضیان حقیقی و حقوقی فعال در بخش تعاون پیش از پرداخت هرگونه تسهیلات اعتباری به مشتریان از سوی سرپرستی ها و شعب صندوق تعاون، خاطرنشان کرد: بررسی دقیق طرحهای اقتصادی تعاونگران به لحاظ فنی و مالی از یک سو و نیز تلاش در جهت وصول مطالبات معوق سبب بازگشت منابع بیشتر به چرخه اقتصادی کشور بوده و ضامن تشدید حمایت های اعتباری موسسه اعتباری بخش تعاون از تشکل های تعاونی است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد شعب صندوق تعاون استان اردبیل در سال 85 و مقایسه آن با سال جاری، اظهار داشت: میزان تسهیلات اعطایی سرپرستی استان فوق در سال گذشته افزون بر 33 میلیارد ریال بوده که این رقم از رشد 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است، بر این اساس تسهیلات اعطایی استان مذکور به تعاونگران از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال است.
وی افزود: از کل رقم پرداختی مربوط به استان اردبیل در سال 85 بیش از 6/19 میلیارد ریال سهم شرکتهای تعاونی، افزون بر 5/16 میلیارد ریال سهم اعضای شرکت های تعاونی و متفرقه بوده و براساس آن بیش از 16 میلیارد ریال از رقم پرداختی مورد اشاره مصوب ستاد و افزون بر 17 میلیارد ریال مصوب کمیته های اعتباری شعب و استان است.
به گزارش سایت صندوق تعاون، مدیر امور منابع انسانی صندوق تعاون، گفت: نزدیک به 5/17 میلیارد ریال از رقم مذکور سهم بخش کشاورزی، بیش از 10 میلیارد ریال سهم بخش صنعت و معدن، افزون بر 6/4 میلیارد ریال سهم بخش خدمات و بیش از یک میلیارد ریال سهم بخش های مسکن و عمران و بازرگانی هستند.
اقتصام /9141/1558/ شماره 248 ساعت 35:12 تمام انتهای پیام C27.34-35-12