پذیرد .....................................................................
قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/12/1386 داخلی.فرهنگی.دانشگاه.صنعتی.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: دانشگاه صنعتی این استان مهر ماه سال آینده در شش رشته، 150 دانشجو در مقطع کارشناسی از طریق آزمون سراسری دانشگاه های دولتی پذیرش می کند.
به گزارش ایرنا، سیدحشمت اله احمدزاده روز چهارشنبه دربازدید از مراحل آماده سازی این دانشگاه اظهار داشت: قم در مراکز آموزش عالی نسبت به سایراستان های کشورسهم کمتری دارد که با راه اندازی این دانشگاه نیازهای استان برای تربیت نیروی متخصص در رشته های فنی برطرف می شود.
وی با بیان اینکه موافقت اصولی این دانشگاه در هشتم بهمن امسال از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده است، افزود: تقاضای راه اندازی شش رشته مهندسی برق (الکترونیک و مخابرات )، مهندسی رایانه (نرم افزار و فناوری اطلاعات )، مهندسی مکانیک (مکانیک سیالات ) و مهندسی عمران (عمران ) از شورای گسترش وزارت علوم درخواست شده و نتیجه آن هفته آینده اعلام می گردد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری دانشگاه های دولتی امسال 500 دانشجو از استان قم در دانشگاه قم پذیرفته شدند و این استان بعد از یزد رتبه دوم کنکور کشور را بدست آورد.
مسوول راه اندازی و تاسیس دانشگاه صنعتی قم نیز در این مراسم گفت: مجتمع ولی عصر (عج ) سازمان بهزیستی قم به مدت شش سال در اختیار دانشگاه صنعتی قم قرار می گیرد و بعد از این مدت دوباره به این سازمان تحویل داده خواهد شد.
محمدصادق آخوندی اظهار داشت: 100 هکتار زمین در مجتمع دانشگاهی قم در پردیسان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته که طرح جامع دانشگاه صنعتی در آنجا اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 150 دانشجو در مهر و 150 دانشجو در بهمن سال آینده در این دانشگاه پذیرفته می شوند.
وی اولویت پذیرش در این دانشگاه را با افراد بومی قم بمنظور آموزش نیروهای کارآمد در بخش صنعت این استان برشمرد.
آخوندی هزینه تغییر کاربری ساختمان مجمتع ولی عصر (عج )، محوطه سازی و تجهیزات اداری و آزمایشگاهی را هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مجتمع شش هکتار مساحت و چهار هزار متر مربع زیربنا دارد.
وی افزود: طی یک برنامه ریزی چهار ساله کلیه آزمایشگاه ها برای راه اندازی سه دانشکده فنی این دانشگاه راه اندازی می شوند.
آخوندی از تاسیس شش پژوهشکده دراین دانشگاه خبر داد و گفت: در سال- های آینده رشته های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی و مهندسی هوافضا و نیز تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز دراین دانشگاه تاسیس خواهد شد.
وی همچنین بیان داشت: به زودی بوستان علم و فناوری در استان قم نیز تاسیس می شود.
مشاور آموزشی و پژوهشی استاندار قم نیز گفت: در بهمن امسال (نیمسال دوم سال تحصیلی جاری ) 42 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان قم مشغول به تحصیل شده اند.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا حسینی اظهار داشت: در حال حاضر 23 واحد آموزشی در این استان فعالیت دارند که سه واحد دولتی دانشگاه های معارف اسلامی، حضرت معصومه (س ) و صنعتی و دو واحد آموزش عالی غیرانتفاعی معصومیه و شهاب دانش در دو سال اخیر تاسیس شده اند.
وی با بیان اینکه یک هزار هکتار زمین در مجتمع دانشگاهی پردیسان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به دانشگاه های مختلف در این مجتمع زمین داده می شود.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با استفاده از توانایی- های حوزه علمیه قم این استان باید در رشته های علوم انسانی مرکز علمی کشور با نگاه بین المللی بشود.
وی افزود: در سایر رشته ها نیز درصددیم تا تحصیلات تکمیلی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه سالانه پنج هزار و 500 دانش آثموز استان قم در رشته- های ریاضی و فنی تحصیل می کنند، اظهار داشت: راه اندازی دانشگاه صنعتی قم می تواند پاسخگوی نیاز استان در این بخش باشد.
دانشگاه صنعتی قم در ابتدای جاده قدیم قم تهران روبروی پردیس قم دانشگاه تهران قرار دارد. ک/2 7406/550/548 شماره 359 ساعت 13:10 تمام