# سازمان ملل، ایرنا: 24 اردیبهشت 1381 برابر با 14 می2002 " کوفی عنان " دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه شنبه حادثه تروریستی در نزدیکی شهر "جامو" در کشمیر را که به کشته شدن بیش از 30 نفر و مجروح شدن بسیاری دیگر انجامید، محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: دبیرکل سازمان ملل عمیقا از کشته شدن سرنشنیان اتوبوس، بویژه زنان و کودکان که در اتوبوس حمل و نقل کارکنان ارتش بودند عمیقا اندوهگین است. دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز تسلیت خود به خانواده های قربانیان و دولت هند، خواستار اعمال خویشنداری و حل و فصل اختلافات از طریق ابزار مسالمت - آمیز شده است. افراد مسلح در کشمیر هند صبح سه شنبه با حمله به یک اردوگاه ارتش و یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در بخش " کائولچاک " در ده کیلومتری شهر جامو مرکز زمستانی این ایالت رخ داد، 34 نفر شامل 22 تن از سربازان و افراد خانواده هایشان را به قتل رساندند. این حمله ساعت 30/5 دقیقه بامداد به وقت محلی به این اردوگاه نظامی واقع در امتداد جاده جامو به "پاتانکوت" شروع شد و در درگیری که بین مهاجمان و افراد داخل اردوگاه صورت گرفت، یک اتوبوس در حال حرکت نیز هدف قرار گرفت.
منابع رسمی گفتند که بر اثر تبادل آتش 34 تن از جمله 22 نفر از نیروهای ارتش هند و افراد خانواده هایشان کشته و 39 نفر دیگر نیز مجروح شدند. این حادثه، یکی از بدترین حملات گروه های مسلح کشمیری در 12 سال گذشته که مبارزه مسلحانه در کشمیر آغاز شد، محسوب می شود. دراین ضمن دو گروه مسلح، شامل گروه غیرمعروف "المنصورین" که گفته می شود یک گروه فرعی لشکر طیبه است و "جمعیت المجاهدین" بطور جداگانه مسوولیت حمله امروز به ارتش هند را برعهده گرفته اند. شخصی به نام "عرفان کشمیری" به خبرگزاری محلی "ان.اف.ای." مستقر در سرینگر گفته است که گروه مسلح وی به نام "المنصورین" این حمله را انجام داده است.
این حمله زمانی انجام شده که "آتل بیهاری واجپایی" نخست وزیر هند برای سومین بار در یکسال اخیر تاکید کرد که برای برگزاری انتخابات " عادلانه " در ایالت جامو و کشمیر هر اقدام لازم را انجام خواهد داد. واجپایی که روز یکشنبه گذشته در آیین اهدا جوایز به دانشمندان دفاعی این کشور در دهلی نو سخنرانی می کرد با اشاره به افزایش عملیات خشونت آمیز در کشمیر، آن را اقدامی به منظور درهم گسیختن انتخابات آینده مجلس قانون- گذاری این ایالت قلمداد کرد. انتخابات مجلس قانون گذاری کشمیر برای ماه سپتامبر سال جاری در نظر گرفته شده است.* 1455 * / * 816 *