تظاهرات ضد صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن از سرگرفته شد # بیروت ، ایرنا: 24 اردیبهشت 1379 برابر با 13 مه 2000 تظاهرات ضد صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن روز شنبه از سر گرفته شد و شهرهای مختلف این منطقه به صحنه درگیری میان فلسطینی ها و نظامـیان اشغالگر تبدیل شد.
گزارش رسیده حاکی است که این تظاهرات در شهرهای الخلیل، طولکرم و بیت لحم روی داد و تظاهرکنندگان خواستار آزادی همه زندانیان از زندان هـــای رژیم صهیونیستی و توقف شهرک سازی شدند.
بر پایه این گزارش ، نظامیان صهیونیست بلافاصلــــه وارد عمل شده و با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به تظاهرکنندگان حمله بردند.
رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "درگیری شدیدی میان فلسطینی هـا و نظامیان اسرائیلی در محله های باب الزاویه و شلاله در شـــهر الخلیل ادامه دارد".
این رادیو افزود "تاکنون 24 فلسطینی زخمی شده و دو نظامی اسراییلـــی نیز مورد اصابت سنک قرار گرفته و برای معالجه در بیمارستان بستری شدند.
رادیو رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد "جمعی از فلسطینی هـــا به یک شهرک نشین در نزدیکی شهرک افرایم از توابع شهر بیت لحم حمله برده و وی را زخمی کردند.
این تظاهرات در چارجوب هفته همبستگی با زندانیان اعتصابی فلسطـینی از چهار روز پیش آغاز شده و در این مدت دستکم چهل فلسطینی به ضرب گلولــــه نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.
اعتصای غذای زندانیان امروز وارد سیزدهمین روز شد و گفته می شــود که بیش از 909 زندانی در زندان های نفحه و عسقلان در اعتصاب شرکت دارند.
گزارش های رسیده از فلسطین اشغالی حاکی از آن بود که حال تعــدادی از زندانیان اعتصابی وخیم شده و 25 تن از آنان در بیمارستان بستری شدند.
یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که "تظاهرات و درگـــیری های روزهای اخیر از چارچوب اعتراض فلسطینی ها به ادامه بازداشت زندانــیان و شهرک سازی فراتر رفته است و این اقدام با صلاحدید حکومت خودگردان صـــورت می گیرد و با موضوع مذاکرات دو جانبه فلسطینی و اسراییلی ارتباط دارد".