انفجار بمب در مادرید، به مجروح شدن هشت تن انجامید # مادرید، ایرنا: 18 مرداد 1379 برابر با هشتم اوت 2000 یک اتومبیل بمب گذاری شده، سه شنبه شب، در شمال شهر مادرید منفجـر شد و بر اثر آن هشت تن مجروح شدند.
بیست دقیقـه قبل از وقوع انفجار یک فرد ناشناس در تماس تلفنی با پلیس اعلام کرد که ، سازمان جدایی طلب باسک (اتا) اقدام به بمب گذاری در خیابان "پیو دوسه" مادرید کرده است.
بلافاصله پس از این تماس تلفنی ، بالگـردهای پلیس برفـراز محل حادثـه به پـرواز درآمدند و دقایقی پس از آن ، یک دستگاه اتـومبیل پژو 205 منفجر شد.
تلویزیون دولتی اسپانیا با قطع برنامه های عادی خود به طور زنده اقدام بـه پخش گزارش هایی از محل حادثه کرد.
براساس اولین گزارشهای منتشره، در این حادثه هشت نفر از جمله دو کودک مجروح شده اند که حال یکی از مجروحین وخیم گزارش شده است.
طی کمتر از 24 ساعت گذشته، این دومین عملیات بمب گذاری سازمان اتا در انتقام جویی از دولت مرکزی اسپانیاست که در پی کشته شدن چهار تن از اعضای این سازمان در این کشور بوقوع می پیوندد.
بعد از ظهـر روز سـه شنبه ، انفجار یک اتومـبیل بمب گذاری شـده در شهر " گیپوسکوا " واقع در منطقه باسک ، رئیس انجمن صاحبان شرکتهای این منطـقه را ازپای درآورد.
دوشنبه شب ، اتومبیل حامل چهار عضو سازمان "اتا" در منطقه "بیلبائـو" منفجر شد ، که به مرک سرنشینان آن انجامید.
بمب گـذاری های پی در پی سازمان اتا، دولت اسپانیا را مضطرب و ناآرام کرده است و پلیس و نیروهای امنیتی این کشـور را به حال آماده باش درآورده است.