درگیری شدید در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن # بیروت ، ایرنا: 28 آبان 1379 برابر با 18 نوامبر 2000 شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن بعد از ظهر شنبه شاهد درگیری شدید میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.
این درگیری در محله های باب الزاویه و شلاله روی داد و جوانان فلسطینی با سنک و بطری های آتشزا به آتش نظامیان اشغالگر پاسخ دادند.
منابع فلسطینی گفتند : "در درگیری های شهر الخلیل پنج فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر زخمی شدند".
در شهر 120 هزار نفری الخلیل در حدود 400 شهرک نشین با حمایت هزاران نظامی اشغالگر زندگی می کنند که وجود این تعداد اندک شهرک نشین ، این شهر را به کانون بحران و تشنج تبدیل کرده است.
در این میان و به دنبال حمله یک مبارز فلسطینی به جمعی از نظامیان صهیونیست در شهرک صهیونیست نشین کفرداروم در بخش مرکزی نوار غزه که به هلاکت یک نظامی و زخمی شدن دو نظامی دیگر منجر شد ، نظامیان اشغالگر به حالت آماده باش کامل در آمدند و شهرک نشینان نیز خیابان ها را ترک کرده و به داخل خانه هایشان رفتند.
رادیو تل آویو بعد از ظهر امروز به نقل از فرمانده نیروهای اسراییلی در نوار غزه گفت :"فلسطینی سی ساله حمله کننده که با تیراندازی نظامیان اسراییلی کشته شد ، بهاالدین سلامه نام داشت و یک ستوان نیروهای امنیتی فلسطینی بود".
* ا . ه *