اسراییل ، به عملیات نظامی و بازداشت جوانان فلسطینی ادامه می دهد # بیروت ، ایرنا: چهارم آذر 1379 برابر با 24 نوامبر 2000 به رغم ادعاهای مسئولان سیاسی و فرماندهان ارتش اسراییل مبنی بر تلاش برای آرام کردن اوضاع در مناطق خودگردان و پاسخ نگفتن به عملیات مسلحانه گروه های فلسطینی ، نظامیان این رژیم به سرکوب ملت به پا خاسته و بازداشت جوانان فلسطینی ادامه می دهند.
گزارش های دریافتی از فلسطین اشغالی حاکیست ، که " نظامیان و ماموران امنیتی اسراییل ، با تشدید محاصره نظامی و اقتصادی کرانه باختری رود اردن و نوار غزه ، روز جمعه ، شماری از تظاهرکنندگان فلسطینی را زخمی و 119 فلسطینی را بازداشت کردند".
رادیو اسراییل،در این باره گفت : "این افراد ، به پرتاب سنک و بطری های آتشزا متهم هستند و تلاش برای بازداشت افرادی که با نظامیان اسراییل درگیر می شوند ، ادامه خواهد یافت".
بر پایه این گزارش ، "تبادل آتش میان فلسطینی ها و نظامیان اسراییل ، در محورهای مختلف کرانه باختری رود اردن و نوار غزه امروز نیز ادامه یافت و در منطقه نابلس یک شهرک نشین هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد".
مبارزان فلسطینی ، این اقدام را در واکنش به شهادت یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) در این منطقه ذکر کردند.
در روستای "بیت عنه" در نزدیکی الخلیل ، به تلافی تیراندازی نظامیان صهیونیست، که به زخمی شدن چند فلسطینی انجامید ، مبارزان فلسطینی در مسیر حرکت یک اتوبوس حامل نظامیان بمبی منفجر کردند.
در منطقه "خان یونس" و گذرگاه "اریتزگ در نوار غزه ، نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی تیراندازی کردند ، که در نتیجه چند تن از آنان زخمی شدند.
در واکنش به این اقدام ، فلسطینی ها، یک ستون زرهی اسراییل را در منطقه هدف آتش مسلسل قرار دادند، که رادیو تل آویو گزارش داد،"تلفاتی به نظامیان وارد نیامده است".
در همین حال ، نظامیان اسراییل ، با بستن گذرگاه "گوش کاتیو" و جاده های ارتباطی این منطقه ، ارتباط میان جنوب نوار غزه با شمال آن را قطع کردند.
ارتش اسراییل،با این اقدام ، به قطع درختان میوه و هموار کردن زمین های کشاورزی و همچنین تخریب خانه های فلسطینیان در جنوب غزه پرداخت.
گزارش دیگری از نوار غزه حاکیست،که "یک جوان فلسطینی که هفته گذشته هدف گلوله نظامیان اسراییلی قرار گرفته بود ، روز جمعه به شهادت رسید".
از سوی دیگر ، رادیو صدای فلسطین، در گزارشی گفت "نتیجه نظرخواهی که در مناطق خودگردان شده،حاکی از مخالفت 79 در صد فلسطینی ها با فرایند سازش با اسراییل است".
بر پایه این گزارش ، "اکثریت فلسطینی ها، که از آنان نظرخواهی شده ، به کارگیری اسلحه و عملیات مسلحانه را در نبردهای جاری با نظامیان اشغالگر تایید می کنند".
806