حماس مردم فلسطین را به تشدید مبارزه ضد صهیونیستی فراخواند # بیروت ، ایرنا: هفتم آذر 1379 برابر با 27 نوامبر 2000 به مناسبت ماه مبارک رمضان ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) ، مردم فلسطین را به تشدید مبارزه ضد صهیونیستی در این ماه مبارک فرا خواند.
حماس روز دوشنبه در بیانیه ای که نسخه ای از آن در دفتر ایرنا در بیروت دریافت شد ، تاکید کرد که "رمضان ، ماه جهاد ، بردباری و شهادت است و این خود ، نگرانی شدید مسوولان رژیم صهیونیستی از شدت گرفتن انتفاضه را برانگیخته است و به همین دلیل آنان تلاش های همه جانبه ای برای متوقف ساختن مبارزه آغاز کرده اند".
در این بیانیه از مردم فلسطین خواسته شده "با تشدید عملیات انتفاضه ، اشغالگران صهیونیست را در هر منطقه ای از فلسطین هدف قرار دهند".
حماس ، جمعه این هفته را "روز خشم و غضب و تشدید مبارزه ضد صهیونیستی" اعلام داشت و مردم را به "مشارکت در راهپیمایی و دیگر فعالیت های ضد اسراییلی" فراخواند.
این جنبش حضور همه جانبه و گسترده مردم فلسطین در مسجد الاقصی به ویژه در شب های پر برکت رمضان را برای در هم شکستن محاصره نظامی این مسجد که نظامیان اشغالگر اعمال کرده اند ، ضروری دانست.
حماس در پایان از کشورهای عرب و مسلمان خواست که "با توجه به مفهوم و ارزش جهاد در ماه مبارک رمضان ، به مسوولیت هایشان در قبال برادران فلسطینی خود در سرزمین های اشغالی عمل کنند.
حماس در بیانیه دیگری از شهادت پنج تن از اعضای این جنبش به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه قلقیلیا در کرانه باختری رود اردن خبر داد.
این جنبش تهدید کرد که "این جنایت نظامیان رژیم اشغالگر را بی پاسخ نخواهد گذاشت".
رادیو تل آویو پیش از این ادعا کرده بود که "این پنج تن شب گذشته در جریان درگیری با نظامیان این رژیم در منطقه قلقیلیا کشته شدند".
* 813 *