رییس مجلس شورای اسلامی ایران : کشورهای مسلمان باید از امکانات خود برای حمایت انتفاضه استفاده کنند # تهران، ایرنا: 24 آذر 1379 برابر با 14 دسامبر 2000 رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: کشورهای مسلمان باید از امکانات فراوان و موقعیت سیاسی خــود برای حمایت از مردم مظلوم و انتفاضه فلسطین استفاده کنند.
"مهدی کروبی" عصر پنجشنبه به هنگام عیادت ازمجروحان فلسطینی دربیمارستان "بقیه الله" تهران افزود : امت اسلام باید با بهره گیری از امکانات خــود به کسانی که رژیم اشغالگر قدس را حمایت می کنند ، فشار بیاورد.
وی حمایت امت اسلام از مردم فلسطین را خوب توصیف کرد و گفــت : دولت های اسلامی باید بیشتر از وضعیت کنونی به فکر مردم مظلوم فلسطین باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی ایران بااشاره به ماهیت وحشیگری اسراییل، افزود: دنیا شاهد است که چگــونه سربازان صهیونیستی با سلاح هــای پیشرفته کودکان فلسطینی را هدف قرار داده و به شهادت می رسانند.
کروبی گفت : اگرچه افکار عمومی جهـان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی سکوت نکردند، اما از قدرت های بزرک دنیا که نسبت به این قضیه سکوت کرده اند ، متعجبیم.
وی افزود : رهبری ، دولت و ملت ایران همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند و به حمایت از آنان ادامه می دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی از مسلمانان و انسان هـای آزاده جهان دعوت کرد که با مشارکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از ملت فلسطین ابراز دارند.
کروبی افزود : مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی با شرکـت در راهپیمایی با شکوه در روز جهانی قدس ، انزجار خود را از جنایـــات رژیم اشغالگر قدس اعلام می کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با حضــور بر بالین مجروحان فلسطینی از نزدیک در جریان معالجه آنان قرار گرفت.
* 818 *