پیش بینی وضع هوای ایران طی 24 ساعت اینده # تهران ، ایرنا: چهارم دی 1379 برابر با 24 دسامبر 2000 سازمان هواشناسی ایران اطلاع داد: نقشه سطح زمین امروز شنبه وجود مرکز کم فشاری را در روی دریای مدیترانه نشان می دهد که جریانات ناپایدار حاصل از آن هم اکنون سمت غرب ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است.
براین اساس اثرات این سیستم در طی سه روز آینده به صورت بارش برف و باران و وزش باد در حاشیه غربی ، نواحی مرکزی ، شرقی و وزش باد شدید در نواحی جنوب شرق ایران خواهد بود.
همچنین از روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار تشدید و بارش و وزش باد و افت دما را در حاشیه غربی نواحی مرکزی ، شرقی و وزش باد شدید در نواحی جنوب شرق ایران خواهد بود.
سازمان هواشناسی وضع هوای ایران را از ساعت 10 صبح روز دوشنبه برای 24 ساعت به شرح زیر پیش بینی کرد: ـ آسمان سواحل جنوبی دریای خزر و استان اردبیل قسمتی ابـری در پـاره ای نقاط مه آلود و یا ابری با احتمال بارندگی پراکنده وبارش در مناطق سردسیر به صورت برف می باشد .
ـ آسمان استانهای آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان قسمتی تا نیمه ابری در پاره ای نقاط مه آلود و ابری همراه با بارش پراکنده با برف و باران و وزش باد.
ـ آسمان استانهای کرمانشاه، همدان ، ایلام ، لرستان ، چهارمحال وبختیاری ، کهکیلویه و بویراحمد، فارس ، بوشهر، خوزستان قسمتی تا نیمه ابری بتدریج باافزایش ابر و همراه با بارندگی و وزش باد ،بارش درمناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف می باشد .
ـ آسمان استانهای کرمان ، اصفهان ، مرکزی ، یزد قسمتی تا نیمه ابری در پاره ای نقاط مه آلود و یا افزایش ابر و بتدریج همراه با بارندگی پراکنده و وزش باد.
ـ آسمان استانهای سمنان و خراسان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و یا مه آلود ،در پاره ای نقاط با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده برف و باران در اواخر وقت .
ـ آسمان استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جزایر ابوموسی ، تنب بزرک و تنب کوچک صاف تا قسمتی ابری بتدریج با افزایش ابر همراه با وزش باد .
ـ آسمان استانهای قم ، قزوین و تهران قسمتی تا نیمه ابـری و مـه آلود بتدریج با افزایش ابر همراه با بارندگی پراکنده و وزش باد و بارش در مناطق مرتفع سردسیر به صورت برف می باشد .
این سازمان حداکثردمای هوای امروز تهران را 9 درجه سانتی گراد بالای صفرپیش بینی کرد.
* 813 ** 804 *