تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۷ - ۰۰:۰۱
چین دخالت های انگلیس در امور هنک کنک را نکوهش کرد # پکن - ایرنا 22 اردیبهشت 1377 برابر با 12 می1998 چین بار دیگــر انگلیس را متهم به دخالت در امور داخلی هنک کنک کرد و از رهبران لندن خواست دست از این سیاست بردارند.
"جو بانک زائو" سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در گفــت وگو با خبرنگاران اعلام کرد ، امور هنک کنک دیگر مساله داخلی چین محسوب می شود و انگلیس باید از دخالت در مسایل این بندر پرهیز کند.
وی افزود ، پکن امیدوار است لندن در جهتی گام بـردارد که برای پیشرفت مناسبات دو کشور سودمند باشد .
سرکنسول انگلیس در هنک کنک در هفته های اخیر مذاکرات مکرری با برخی از نامزدهای انتخابات شورای قانونگذاری هنک کنک داشته است .
انتخابات شورای قانونگذاری هنک کنک 24 می سال جاری بــرگزار خواهد شد و انگلیس درصدد است افراد مورد نظرش به این شورا راه یابند.
این سخنگو در پاسخ به سوال دیگری در زمینه مخالفت سازمان تجارت جهانی با پیوستن تایوان به این سازمان گفت : تایوان بخشی از خاک چـین است و نمی تواند به طور مستقل در سازمان های بین المللی شرکت کند.
جو همچنین از برگزاری تمرین نظـامی تایوان در روزهای اخیر انتقاد کرد و گفت : رهبران تایپه باید از اقدام هایی که به توسعه همکاری هــای چیـن و تایوان ضربه می زند ، اجتناب کنند.
* 139 *