"مهاجرانی" بر ضرورت توجه بیشتر به هنر عکاسی تاکید کرد # تهران، ایرنا: 16 شهریور 1377 برابر با هفت سپتامبر 1998 سید "عطاا...مهاجرانی" وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی ایران در مراسـم گشایش هشتمین نمایشگاه بین المللی عکس ایران در موزه هنرهای معاصر بر ضرورت توجه بیشتر به هنر عکاسی تاکید کرد.
"مهاجرانی" در این مراسـم که با حضور جمعی از هنرمندان عکاس و شماری از نمایندگان کشورهای خارجی در تهران برگزار شد ، هشتمین نمایشگاه بین المللی عکس ایران را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به هنر عکاسی و سازماندهی بهتر هنرمندان عکاس کشور دانست.
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی زبـان تصـویر را زبانی موثـر و قدرتمند توصیف کرد و افزود : در کتاب های آسمانی بعـد تصویری بر جنبه کلامی برتری دارد و در این کتاب ها بیشتر زبان تصویر به کار گرفته شده است.
مهاجرانی گفت: هیچکس مخالف خلاقیت و ابداع هنری نیست اما خلاقیت ها نباید به گونه ای باشد که یک هنـر به قلمرو هنـر دیگر آسیب رساند و مخاطب نباید احساس کند اثری را که از یک رشته هنری مشاهده می کند در قلمرو هنـر دیگری جای می گیرد.
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی گفت: عـکاسـی هنری است که نسبت به سایر هنرها به "زندگی " نزدیکتر است و نباید تلاش کنیم با نزدیک کردن این هنر به صنعت ، آن را از زندگی دور کنیم.
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی در این مراسـم جـوایز نفرات برگـزیده بخش های مختلف هشتمین نمایشگاه بین المللی عکس ایران شامل جوایز نقدی و مدال فـیاپ را اهدا کرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی عکس ایران که هر دوسال برگزار می شود ، امسال با استقبال گسترده عکاسان کشورهای مختلف روبرو شد و 1352 عـکـاس از 58 کشور حدود هفت هزار اثر به این نمایشگاه ارسال کردند که از میان این آثار 271 عکس در سه بخش مستند - اجتماعی ، ابداعی و آزاد به وسیله هیات داوران انتخاب شد.