استادان زبان فارسی هند، خواستار تقویت روابط فرهنگی ایران و هند شدند # تهران ، ایرنا - اول مهر 1377 برابر با 23 سپتامبر 1998 استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ها و دبیرستانهای هند در دیدار با " احمد مسجد جامعی "، قائم مقام وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی ایران، خواستار حفظ و احیای میراث فرهنگی مشترک و تقویت و تعمیق روابط فرهنگی ایران و هند شدند.
استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های هند در این دیدار که در دهلی ـ نو انجام شد نفوذ زبان فارسی در هند و مشترکات فرهنگی دو کشور را عامل مهم پیوند ایران و هند دانستند.
" مسجد جامعی " که برای شرکت درکنگره بین المللی "کتاب برای نسل جوان" به دهلی نو سفر کرده است، در سخنانی در جمع استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های هند گفت: مناسبات ایران و هند قدمتی چند هزار ساله دارد و جلوه های فرهنک ایرانی در زبان، معماری، نقاشی، موسیقی، شعر و اداب و رسوم شبه قاره، تجلی یافته است.
وی ، گفت و گو و تعامل ایرانیان و هندیان در زمینه هایی چون زبان و ادبیات فارسی را یادآور شد و از استادان و محققان هندی خواست تا با احیا، تصحیح و ترجمه آثار گرانقدری که به زبان فارسی در هند منتشر شده است، به رشد فرهنگی سرزمین خویش کمک کنند.
مسجد جامعی، با اشاره به ادیبانی چون " علامه اقبال لاهوری "، " غالب دهلوی "، " بیدل " و " حزین لاهیجی "، آنان را حلقه های پیوند فرهنک و ادبیات ایران و هند دانست.
قائم مقام وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی ایران، در سفر خود به هند، از چند مرکز فرهنگی و علمی و بخش های فارسی دانشگاه های دهلی دیدار کرد و با شخصیت های فرهنگی و علمی این کشور به گفت و گو نشست.