نیروی هوایی آمریکا در مورد مشاهده اجسام پرنده دروغ گفته است # نیویورک - ایرنا سیزدهم مرداد ماه 1376 برابر با چهارم اوت 1997 سازمان اطلاعاتی مرکزی آمریکا ( سیا) فاش ساخت که نیروی هوایی این کشور در مورد مشاهده اجسام پرنده ناشناس (یوفو) به مردم دروغ گفته است.
"سیا" در گزارش جدیدی که روز دوشنبه در روزنامه "یو.اس.ای تودی" منتشر شد، اعلام کرد: بیش از نیمی از اجسام پرنده ناشناسی که در دهه های 1950 و 1960 میلادی در اوج جنک سرد از سوی نیروی هوایی مشاهده شده است، هواپیماهای فوق سری جاسوسی آمریکا از نوع "یو - 2" و هواپیمای "اس - ار بلک برد" بوده اند.
نیروی هوایی آمریکا پیشتر برخی از این مشاهدات را ناشی از برخی پدیده های طبیعی همچون کریستال های یخ و تغییر ناگهانی دمای هوا دانسته بود.
"سیا" می گوید: "در آن سال ها برای جلوگیری از ترس مردم و حفظ اطلاعات مربوط به هواپیماهای جاسوسی سری ، اطلاعات منحرف کننده و فریب دهنده ای در اختیار مردم قرار گرفته است." در این گزارش آمده است: " هرچند که این عملکرد توجیه پذیر به نظر می رسید، ولی اطلاعات فریبکارانه باعث شد به آتش تئوری های توطئه موجودات فراخاکی دامن زده شود." این درحالی است که بسیاری ازکسانی که به وجود بشقاب پرنده و موجودات فراخاکی اعتقاد دارند، می گویند: دولت آمریکا باردیگر در حال دروغ گفتن به آنها در مورد این مساله است .
"ریچارد هال" رییس صندوق پژوهشی "یوفو" می گوید: " آنها هنوز دارند دروغ می گویند." " والتر اندروس " مدیر بین المللی شبکه "یوفو" نیز می گوید: " افکار عمومی آمریکا احمق نیست، دولت سال ها به آنها دروغ گفته و اکنون انها دیگر حرف دولت را باور نمی کنند." مقام های نیروی هوایی از هرگونه اظهار نظر در مورد گزارش "سیا" خودداری کرده و می گویند که هنوز این گزارش را نخوانده اند.