سنگال ، فاتح مسابقه های بین المللی جام اقماری شد # تهران - ایرنا 22 شهریور 1376 برابر با 13 سپتامبر 1997 در پایان دومین دوره مسابقه های بین المللی تنیس جام سات لایت (اقماری ) ، "یحیی دومبیا" تنیس باز سنگالی با پیروزی در رقابت های هفته های نخست ، دوم و چهارم به مقام قهرمانی دست یافت.
این مسابقه ها که از روز 25 مرداد ماه گذشته به مدت یک ماه با شرکت 80 تنیس باز از 11 کشور در تهران جریان داشت ، بعدازظهر جمعه با انجام دیدارهای نهایی رقابت های انفرادی و دو نفره هفته چهارم به پایان رسید.
"یحیی دومبیا" تنیسور سنگالی تبار و مسلمان مقیم فرانسه و "ژولین وارله" از فرانسه که با پیروزی برابر حریفان خود در رقابتهای هفته چهارم به دیدار نهایی رقابت های انفرادی در این هفته رسیده بودند ، به مصاف هم رفتند که دومبیا در یک بازی برتر با نتیجه دو بر صفر حریف فرانسوی خود را مغلوب کرد و به مقام نخست رسید.
دومبیا با توجه به عنوان های نخست هفته های اول ، دوم و چهارم ، در مجموع به مقام قهرمانی این دوره از مسابقه ها دست یافت. عنوان نخست هفته سوم نصیب "ایگور گائودی" تنیس باز ایتالیایی شده بود.
در پایان رقابت های هفته چهارم ، "ژولین وارله" از فرانسه دوم شد و "اندی فالکه" از آلمان و "ایگور گائودی" از ایتالیا مشترکا در مکان سوم قرار گرفتند.
دیدار نهایی دو نفره هفته چهارم این مسابقه ها نیز بین یحیی دومبیا و ایگور گائودی با ژولین وارله و دامیان ورا از فرانسه برگزار شد که دومبیا و گائودی با پیروزی دو بر صفر عنوان نخست را بدست آوردند.
امتیازات بدست آمده بازیکنان شرکت کننده در این مسابقه ها از سوی فدراسیون بین المللی تنیس (آی.تی.اف ) در جدول رده بندی تنیس بازان برتر جهان ( رنکینک جهانی ) محاسبه خواهد شد.
در دومین دوره مسابقه های بین المللی تنیس جام اقماری در تهران ، تنیس بازان کشورهای ایران ، ایتالیا ، استرالیا ، جمهوری اسلواکی ، آلمان ، آرژانتین ، بلژیک ، سوئد ، سنگال ، فرانسه و نیوزیلند شرکت داشتند.
لوئیجی برامبیلا از ایتالیا سرداور این مسابقه ها بود.
ز * 139 *