تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۷۶ - ۰۰:۰۱
کشف دو بسته پستی مشکوک در سازمان ملل # سازمان ملل - ایرنا 13 دی 1376 برابر با سوم ژانویه 1998 دو بسته ظاهرا مشکوک ، مقام های سازمان ملل را روز جمعه مجبور به فراخواندن پلیس نیویورک و کارشناسان خنثی کردن بمب به این سازمان کرد.
"خوان کارلوس برانت" سخنگوی سازمان ملل ، گفت : اداره پست این سازمان ، صبح روز جمعه، وجود دو بسته پستی مشکوک را گزارش کرد و در پی آن ، واحد خنثی کردن بمب در اداره پلیس نیویورک ، برای کمک فراخوانده شد.
ماموران این واحد ، بعد از باز کردن بسته ها، متوجه شدند، که یکی از انها ، حاوی یک قهوه جوش برای یک کارمند سازمان ملل و دیگری حاوی نوارهای ویدیوئی است ، که گیرنده ان هیات نمایندگی ترکیه در سازمان ملل بوده و اشتباهی به مقصد سازمان ملل فرستاده شده است .
سازمان ملل ، روز جمعه، به دلیل ایام تعطیلی های کریسمس و اغاز سال نو میلادی ، تقریبا تعطیل بود و به دلیل عدم حضور اکثریت قریب به اتفاق کارمندان و خبرنگاران ، مقام های این سازمان ، نیازی به اتخاذ تدابیر امنیتی ندیدند.
بهار گذشته، سازمان ملل، اماج نامه های حاوی بمب قرار گرفت و چند پاکت حاوی بمب ، به مقصد دفتر روزنامه "الحیات" در این سازمان فرستاده شد ، که با هوشیاری ماموران ، بدون بروز حادثه ای کشف و خنثی شد.