اقامه خطبه اول نماز جمعه تهران به امامت آیت الله "خامنه ای" # تهران - ایرنا 26 دی 1376 برابر با 16 ژانویه 1998 مراسم نماز جمعه امروز تهران به امامت آیت الله سید "علـی خــامنه ای" رهبر انقلاب اسلامی و با حضور خیل عظیم نمازگزاران روزه دار در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن اقامه شد.
امام جمعه تهران در خطبه اول نماز توجه نماز گزاران را به بهره گرفتن از برکات ماه رمضان جلب کردند و باتوصیه آنان به رعایت تقوای الهی فرمودند: مسلمانان روزه دار باید مراقب رفتار و گفتارخود باشند و ضمن تمسک به وسایلی که خداوند مقرر فرموده است با عبور از لغزشگاه ها ، خود را از نعمات الهی بهره مند سازند.
آیت الله خامنه ای فرمودند:آنچه برای مسلمانان بسیاراهمیت دارد استغفار از آنچیزی است که از روی جهالت ، قصور و تقصیر از ما سرزده است و شب هـای قدر در ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای استغفار از گناهان است .
رهبرانقلاب با تاکید بر مستغنی نبودن انسان از تفضل و لطف الهی فرمودند من و شما احتیاج به استغفار داریم و باید از فرصت شب قدر برای عذر خواهـی از خداوند متعال و نورانی کردن ضمیر خود استفاده کنیم و تا فرصت هست لطـف ، محبت ، عطوفت و بذل و بخشش الهی را متوجه خود کنیم چه در غیر اینصــورت روزی خواهد آمد که گریه و زاری ما در پیشگاه خدا بی ثمر خواهد بود.
امام جمعه تهران در پایان خطبه اول نماز پناه بردن ملت های مسلمان به خدا را موجب نجات آنهااز فلاکت ، بدبختی و فساد و تباهی دانستند و فرمودند اگر دلها اسیر مادیات نشود ، جامعه ای حقیقتا نورانی ، باصفا و پاک خواهیم داشت و چنین مردمی کار و تلاش خود را برای ساختن یک دنیای آباد بهتر،روانتر شیرین تر و کاملتر انجام می دهند.