پنجمین سالگرد شهادت سید عباس موسوی در لبنان گرامی داشته شد # بیروت - ایرنا 29 بهمن 1375 برابر با 17 فوریه 1997 هزاران تن از مردم لبنان روز یک شنبه پنجمین سالگرد شهادت سید عباس موسوی دبیر کل پیشین حزب الله را در بعلبک جنوب لبنان و بیروت گرامی داشتند.
سید عباس موسوی پنج سال پیش به همراه همسر و فرزندش بر اثر حمله چرخبال های اسراییلی به خودرو حامل وی درجنوب لبنان به شهادت رسید.
در مراسمی که در بیروت با حضور شخصیت های مختلف سیاسی ، مذهبی برگزار شد ، نمایندگان مجلس و روسای گروه های اسلامی و ملی لبنان و فلسطین شرکت داشتند .
در این مراسم سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله با تجلیل از شخصیت شهید سید عباس موسوی و شهید شیخ راغب حرب به عنوان پیشتازان مقاومت ضد صهیونیستی گفت : رهروان این دو شهید اینک در جبهه جنوب لبنان با موفقیت به مبارزه ادامه می دهند و این نشان می دهد که اسراییل با به شهادت رساندن رهبران مقاومت نمی تواند مبارزه را متوقف سازد .
دبیر کل حزب الله گفت : با وجود حمایت های امریکا از اسراییل این رژیم توان رویارویی با مبارزان مقاومت اسلامی را ندارد و ادامه اشغال جنوب لبنان بصورت یک مشکل برای این رژیم درامده است .
وی ادعاهای اسراییل در مورد اینکه عقب نشینی از جنوب لبنان به بروز درگیری در منطقه اشغالی منجر خواهد شد را رد کرد و بر امادگی حزب الله برای حمایت از مردم منطقه بویژه مسیحیان تاکید کرد.
* 40 *