یک روزنامه پاکستانی : افغان هااستینگر قلابی به آمریکا فروختند # اسلام اباد-ایرنا ششم اسفند 1374 برابر با 25 فوریه 1996 یک روزنامه پاکستانی فاش ساخت کرد که برخی از فرماندهان افغان با فریب آمریکایی ها موشک های استینگر قلابی را به جای استینگرهای اصلی به انها فروخته اند.
این موشک ها از سبک ترین و پیشرفته ترین موشک های ضد هلی کوپتر و هواپیمااست و کارایی بالایی در هدف گیری دارد.
آمریکا در زمان تجاوز نیروهای شوروی سابق به افغانستان، تعداد زیادی از این موشک ها را به گروه های افغان تحویل داد تا در جنک علیه تجاوزگران استفاده کنند.
واشنگتن ازچند سال پیش در تلاش برای جمع آوری باقیمانده این موشک هاست و هر موشک را با پرداخت حدود دو میلیون دلار خریداری می کند.
روزنامه پرتیراژ و معتبر جنک چاپ پاکستان روز یکشنبه نوشت اخیرا برخی از فرماندهان افغان چند فروند موشک استینگرتقلبی را به آمریکایی ها فروخته اند.
به نوشته جنک، موشک های تقلبی در مناطق قبایلی درشمال پاکستان که هم مرز با افغانستان است تهیه می شود و تشخیص ان از نمونه اصلی مشکل است.
منابع آگاه به روزنامه مذکور گفته اند که آمریکایی هابرای پرهیز از تکرار اشتباه در خرید استینگر ، شماره های تولید ان رابه کامپیوتر داده اند تا قبل از خرید مورد مطابقت قرار گیرد.
جنک نوشت برخی ازموسسه های ویژه پاکستانی که در زمینه خرید موشک استینگر از افغان ها برای آمریکا دخالت دارند در تلاش برای یافتن عاملان تولید موشک استینگر تقلبی هستند.